در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای مسکونی خانوارهای محروم

    در مناطق محروم روستایی که واحدهای فرسوده دارند و خود توان و آورده‌ای ندارند مقرر شده تا به هر واحد واجد شرایط ۲۵ میلیون تومان به مالکان به صورت بلاعوض پرداخت شود تا واحدهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام خبر پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به ۱۰۵ هزار خانوار روستایی محروم از حساب ۱۰۰ امام (ره) ، گفت : حدود ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض تاکنون از حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) پرداخت شد که بیش‌ترین بلاعوض و تسهیلاتی که پرداخت شده متعلق به استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان و خوزستان بوده است .

    حمیدرضا سهرابی در خصوص مسکن محرومان و اقدامات بنیاد مسکن ، گفت : در چهار سال گذشته نزدیک به ۲۲۰ میلیاردتومان بلاعوض و حدود ۱۱۵ میلیارد تومان قرض‌الحسنه از محل حساب ۱۰۰ به خانوارهای معلول تعلق گرفته است . از سال ۹۴ تاکنون حدود ۱۰۵ هزار خانوار روستایی مشمول دریافت بلاعوض و قرض‌الحسنه از حساب ۱۰۰ امام‌خمینی (ره) شدند .

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد : تاکنون برای پنج استان محروم در خصوص مسکن روستایی از جمله جنوب کرمان ، سیستان‌و‌بلوچستان ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال‌و‌بختیاری و لرستان با سازمان برنامه و بودجه تفاهم شده است که رقم بلاعوض ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و ۱۵ ساله پرداخت می‌شود .

    پرداخت ۲۵ میلیون تومان بلاعوض به خانوارهای محروم

    سهرابی اعلام کرد : در مناطق محروم روستایی که واحدهای فرسوده دارند و خود توان و آورده‌ای ندارند مقرر شده تا به هر واحد واجد شرایط ۲۵ میلیون تومان به مالکان به صورت بلاعوض پرداخت شود تا واحدهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند .

    وی خاطرنشان کرد : تاکنون ارایه تسهیلات بلاعوض ۲۵ میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی در بافت‌های فرسوده برای ۲۰هزار و ۴۴۰ خانوار روستایی در قالب تفاهم نامه مشترک بین بنیاد، کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است که نزدیک به ۱۶ هزار واحد آغاز شده است . از این ۱۶ هزار واحد نزدیک به ۱۱ هزار واحد فوندانسیون‌ها پی‌ریزی شده و شروع به کار کرده‌اند و نزدیک به ۵ هزار واحد اسکلت انجام شده است . در دو ماه آتی نیز استان‌های ایلام، هرمزگان و آذربایجان‌غربی به پنج استان نامبرده شده اضافه می‌شوند .

    وی اعلام کرد : بنیاد مسکن به صورت مستمر از کمیته امداد و بهزیستی آمار محرومان را دریافت می‌کند و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد محرومان در اولویت فعالیت‌های بنیاد هستند . تاکنون حدود ۲۲۰ میلیاردتومان بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام پرداخت شده که بیشترین بلاعوض و تسهیلاتی که پرداخت شده است به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان بوده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران