در حال بارگذاری ...
  • حرکت جهادی در حوزه بازآفرینی شهری استان تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از یک ماه حرکت جهادی در حوزه بازآفرینی شهری استان و اجماع تمامی دستگاهی استانی و شهرستانی خبر داد .

    رضا نگهبان گفت : در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ ، بازآفرینی شهری استان تهران پنج جلسه استانی سپری کرده بود ، اما پس از جلسه ششم استانی که در ماه گذشته و با حضور محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد ، به همت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیران و کارکنان حوزه بازآفرینی استان تهران و تعامل مدیران کل عضو ستاد و شهرستان‌ها ، تاکنون ۱۰ جلسه استانی در شهرستان‌ها برگزار شده است که بالغ بر ۱۲۰ مصوبه استانی از طریق استانداری تهران ابلاغ شده و جهت اجرایی شدن به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است .

    وی از برگزاری جلسه استانی بازآفرینی شهری طی روز گذشته در شهرستان رباط کریم و در جلسه امروز در شهرستانهای ورامین و پیشوا خبر داد و گفت : این حضور گرم و پرنشاط چهره پروژه های عمرانی بازآفرینی این استان را متحول خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    نظرات کاربران