در حال بارگذاری ...

اعلام نتیجه پالایش اولیه ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی استان قم

طبق تفاهم نامه صورت گرفته در هیات اجرایی استان ، مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را در بافت‌های فرسوده آغاز کند که تعداد یک هزار واحد بیشتر از سهمیه مورد نظر می‌باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : در حال حاضر امکان احداث واحد مسکونی با زمین رایگان در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام(ره) ، بهزیستی و بنیاد مستضعفان وجود ندارد ، ولی باید با پیگیری های لازم زمینه این اقدام فراهم شود .

حسن صبوری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن قم در سالن جلسه های معاونت عمرانی استانداری قم اظهار داشت : هم اکنون در قالب طرح یاد شده برای اقشار متوسط و کم درآمد مسکن احداث می‌شود ، ولی اقشار ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام (ره) ، بهزیستی و بنیاد مستضعفان شامل این طرح نیستند و این سیاستگذاری باید در سطح دولت و نهادهای مذکور ایجاد شود .

وی مجموع سهم مسکن‌ های پیش بینی شده استان قم را در طرح جامع کشور ۱۳ هزار واحد دانست و افزود : ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در اراضی ملی قرار دارد . تا این لحظه ۹ هزار و ۵۲۶ واحد در قالب ثبت نام و تفاهم نامه سیاست‌گذاری شده است . طبق تفاهم نامه صورت گرفته در هیات اجرایی استان ، مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را در بافت‌های فرسوده آغاز کند که تعداد یک هزار واحد بیشتر از سهمیه مورد نظر می‌باشد .

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن قم در قالب واگذاری های مشارکتی ۹۹ ساله برای اقشار ویژه است ، افزود : بخشی ار واحدها نیز در قالب تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده ‌است که البته این مورد را در قم نداریم و بخشی دیگر نیز در چارچوب تفاهم نامه‌ها است که چند تفاهم در سطح وزارت راه و شهرسازی با نیروی های مسلح ، وزارت دفاع و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد و جلسه هایی نیز در سطح استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شده و امیدواریم به توافق هایی برسیم و بتوانیم از ظرفیت این در استان استفاده کنیم .

وی یادآور شد : بخشی از این طرح نیز در قالب واگذاری به بنیاد مسکن است که یک هزار و ۸۰۰ واحد در اختیار این بنیاد قرار گرفته که در این خصوص ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحدی که در خیابان دهلاویه شهرک پردیسان واگذار شده ، نقشه های معماری آن تصویب و درهفته‌ های آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود . طراحی سایت زمین های ۱۶ هکتاری واقع در حاشیه محله ۶ نیز در حال انجام است.

وی در خصوص زمان شروع و نحوه تکمیل شدن ثبت نام طرح اقدام ملی توضیح داد : ثبت نام این طرح طبق اطلاع رسانی های قبلی می بایست شنبه هجدهم آبان ماه آغاز گردد که به دلیل مشکلات فنی و پشتیبانی این ثبت نام به تعویق افتاد و استان قم ثبت نام خود را از روز سه شنبه آغاز کرد . به فاصله کمتر از دو ساعت شهر قم و دیگر شهرهای استان تکمیل شدند و بالغ بر ۴۴۰۰ نفر - خانوار در این طرح ثبت نام کردند .

وی تصریح نمود : این یک ثبت نام ملی بوده است و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها هیچ نوع دخل و تصرفی در نحوه ثبت نام ، تکمیل و پالایش افراد نخواهند داشت . پالایش ، پایش و راستی آزمایی افراد ثبت نام شده به زودی انجام خواهد شد و در صورت ریزش افراد ثبت نام شده، تا تکمیل ۴۴۰۰ نفر ثبت نام ثانویه انجام خواهد شد . جمعیت پذیری ، مهاجر پذیری ، مرکزیت داشتن ، نرخ بالای اجاره نشینی و جمعیت نسبتاً جوان استان، نگاه ویژه به این استان در زمینه تولید هر چه بیشتر مسکن را طلب می کند .




مطالب مرتبط

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

|

جذب به‌ موقع تسهیلات بانکی در کنار واریز به‌ موقع آورده متقاضیان از مهم‌ترین عوامل در تسریع احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در قم است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

|

نظرات کاربران