در حال بارگذاری ...

راه‌‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان تا پایان امسال

سامانه جامع مدیریت اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهندسان سراسر کشور و سازمان‌های نظام‌مهندسی با هدف شناخت تمامی ظرفیت‌های انسانی در بدنه مهندسی اعضا راه‌اندازی می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از راه‌‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان تا پایان امسال خبر داد و گفت : ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود .

جلسه مربوط به سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان با حضور حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، اعضای هیات رییسه شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان دفتر مقررات ملی ۲۷ آبان ، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در جمع‌بندی این جلسه اعلام کرد : سامانه جامع مدیریت اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهندسان سراسر کشور و سازمان‌های نظام‌مهندسی با هدف شناخت تمامی ظرفیت‌های انسانی در بدنه مهندسی اعضا راه‌اندازی می‌شود . ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود .

وی همچنین اعلام کرد : در این جلسه ، مشاور تهیه‌کننده سامانه ، توضیحاتی از روند پیشرفت کار و نحوه کاربست آن در جلسه ارائه کرد .

مطابق گزارش‌های شورای مرکزی تاکنون ۲۸ استان کشور اطلاعات اعضای خود را مطابق فرمت درخواستی شورای مرکزی ارایه کردند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت شده است . سه استان نیز به صورت آزمایشی به شکل آنلاین ، هم‌اکنون به این سامانه متصل هستند و تبادل اطلاعات می‌کنند .

به گفته مانی‌فر ، در این جلسه مقرر شد تا امکانات جامع‌تری بیش از آنچه که تاکنون برای این سامانه پیش‌بینی شده ، توسط طراح ، ایجاد و جلسات بررسی سامانه به صورت مستمر برگزار شود . مطابق برنامه زمانبندی تلاش می‌شود تا پایان امسال(۱۳۹۸) سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان برای کل استان‌ها ایجاد شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

|

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

|

همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

|

نظرات کاربران