در حال بارگذاری ...

احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در شهرهای‌ جدید

در مناطقی که نیروهای‌مسلح ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی زمین دارند در اختیار اجرای این طرح قرار بدهند و مازاد را برای سایر اقشار جامعه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح ضمن اعلام این مطلب که ۲۲ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در شهرهای‌جدید ، احداث می‌شود ، گفت : انتظار است تا نیروهای مسلح با تمامی توان در اجرای این تفاهم‌نامه همکاری داشته باشند .

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سومین نشست شورای راهبردی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان دو وزیر در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، از تمامی دست‌اندرکاران بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی و همچنین همکاران خود در نیروهای مسلح؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع تشکر کرد .

امیر حاتمی ضمن تاکید بر این مطلب که در اجرای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح ، گام‌های مهمی برداشته شده است ، تکالیف دست‌اندرکاران اجرای این تفاهم‌نامه را در وزارت دفاع ، اعلام کرد .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح خاطرنشان کرد : در خصوص واحدهای مسکونی مهری که از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی برای اجرای این تفاهم‌نامه تخصیص یافته است ، تا ۳۰ آذرماه سال جاری ، بررسی و  نتایج گزارش شود . اگر مناطقی واحدهای مسکونی مهر شناسایی و قابل استفاده بود ، منعکس و پیگیری شود .

وی تصریح کرد : واحدهای مسکونی مهر در هشتگرد به صورت خاص ، بررسی میدانی شود . زیرا بخشی از هشتگرد برای هرکدام از نیروهای مسلح (ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی) قابل استفاده است . از همکاران نیروهای مسلح درخواست دارم که در خصوص بررسی موارد اهتمام ویژه داشته باشند تا احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح ، ‌موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه ، محقق شود . ما وزرا وقت نداریم و کمتر از ۲۰ ماه وقت داریم و باید به کار سرعت بدهیم . اقشار هدف این طرح واقعا نیازمند مسکن هستند و مهم است که ما اینکار را به عنوان کاری جهادی و انقلابی به صورت جدی دنبال کنیم .

امیرحاتمی اعلام کرد : در مورد شهرهای جدید ۲۲ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید توافق شده است . بدین معنا توان ساخت و ساز نیروهای مسلح باید با قدرت پای کار بیاید . ما آنجا می سازیم بخشی را که نیاز داریم استفاده می کنیم و مازاد بر نیاز نیز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد تا برای سایر اقشار مورد استفاده قرار بگیرد . توان مهندسی نیروهای مسلح توان مناسبی است و خواهشم این است که این ساخت و ساز با سرعت انجام شود .

امیرحاتمی گفت : در مورد ۵۸ هزار واحدی که فاقد زمین است ، با توجه به مجموعه کاری که در هر دو وزارتخانه راه و دفاع انجام شده است ، ظرف ۳ هفته آینده برای ۵۸ هزار واحد از بین مجموعه زمین های گزینه ها مشخص و تعیین شود .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد : در مناطقی که نیروهای‌مسلح ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی زمین دارند در اختیار اجرای این طرح قرار بدهند و مازاد را برای سایر اقشار جامعه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بدهند .

وی بر بازگشت سرمایه نیروهای مسلح در صورت احداث مازاد واحدهای مسکونی و اختصاص آن به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت : مشکلات با شهرداری باید جداگانه و با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و مکاتباتی که از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی با شهرداری انجام می‌شود پیگیری شود . امیدواریم با مساعدت وزیر مشکلات با شهرداری ها را حل و فصل کنیم . تامین مالی از سوی نیروهای مسلح با همکاری مدیرعامل بانک مسکن انجام شود . امیدواریم با همکاری بانک مسکن و سایر ظرفیت ها همچون وام «حکمت» ، ظرفیت ها ، منسجم و یکپارچه شوند و به کار سرعت ببخشد .  

امیرحاتمی از  آغاز احداث بخشی از تفاهم‌نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شاهین‌شهر اصفهان خبر داد و گفت : شاهین شهر اصفهان به صورت خاص در دستور کار قرار بگیرد و چنانچه ظرفیت مازاد باشد، به سایر اقشار از سوی وزارت راه و شهرسازی ، تخصیص یابد .

وی بر تقویت تعامل وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی برای احداث و تکمیل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت : همکاران نیروهای مسلح به کارگروه‌ها اطلاعاتی را که نیاز دارند ارایه دهند و به کار سرعت بدهند .




مطالب مرتبط

ارایه این وام به بخش حمل و نقل یک فرصت عالی برای سرمایه در گردش بخش خصوصی محسوب می‌شود . مدت زمان این قرارداد ۳ ساله است و بانک مسکن باید بتواند در مدت سه سال اصل و سود حاصل از توافق را به صندوق توسعه ملی بازگرداند . همچنین ، بانک مسکن از طریق ارایه تسهیلات به بخش خصوصی می‌تواند ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

نظرات کاربران