در حال بارگذاری ...

تحرک‌بخشی به صنعت ساختمان با احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح با همکاری دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح ، علاوه بر تاثیر در روحیه خانواده نیروهای مسلح ، می‌تواند در شرایط رکود حال حاضر ، به عنوان بخشی از پیشران رفع رکود اقتصادی باشد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و می‌تواند در حوزه اقتصاد کشور تحرک ایجاد کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن دعوت از شرکت‌ها و موسسات بزرگ نظامی در ساخت و ساز ، گفت : هرچه سریعتر مدل مالی تامین منابع با نشست‌های مشترک نیروهای مسلح با بانک مسکن در اجرای مفاد تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح ، تعیین شود .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سومین جلسه شورای راهبردی احداث ۱۰۰ هزار واحدمسکونی نیروهای‌مسلح که با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونان دو وزیر در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، گفت : احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح ، قدم بزرگی است که به یقین در جامعه اثرات خود را برجای خواهد گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح با همکاری دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح ، علاوه بر تاثیر در روحیه خانواده نیروهای مسلح ، می‌تواند در شرایط رکود حال حاضر ، به عنوان بخشی از پیشران رفع رکود اقتصادی باشد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و می‌تواند در حوزه اقتصاد کشور تحرک ایجاد کند . انتظار ما این است که همگی دست‌اندرکاران تحقق این تفاهم‌نامه ، جهادی و انقلابی اقدام کنند .

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت : واحدهای مسکونی مهری که در راستای موضوع تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد ، می‌تواند سریع تجهیز کارگاه شود و به بخشی از کار سرعت بدهد .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه زمین در شهرهای جدید آماده است و هیچ مانعی سر راه تحقق موضوع این تفاهم نامه وجود ندارد ، توضیح داد : در سایر مناطق کشور که شامل ۵۸ هزار واحد است انتظار این است که از سوی تمامی نهادهای نظامی موضوع این تفاهم‌نامه ، زمین در اختیار اجرای این طرح قرار بگیرد و وزارت راه و شهرسازی نیز تعهد می‌کند که در مناطقی که زمین مورد نیاز را دارد در اختیار این طرح قرار بدهد .  

تعیین مدل تامین مالی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

وی اجرای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح را به تعیین‌تکلیف مدل تامین مالی مرتبط دانست و گفت : هرچه سریعتر مدل مالی تامین منابع با نشست‌های مشترک نیروهای مسلح با بانک مسکن تعیین شود و کارها بر روی غلتک بیفتد .

اسلامی ادامه داد : بررسی‌ها حاکی از این است که اجرای اینکار می‌تواند در اقتصاد مسکن و صنعت ساخت و ساز تحرک ایجاد کند . چنانچه آورده هر فرد در اجرای این طرح ۳۰ میلیون تومان باشد در ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مجموعا آورده و سرمایه اولیه ۳ هزار میلیاردتومان می‌شود که نقدینگی مناسبی برای شروع کار به حساب می‌آید .

بخشی از مسکن سایر اقشار با همکاری نیروهای مسلح تامین می‌شود

وی همچنین اعلام کرد : انتظار ما این است که بخشی از بار تامین مسکن سایر اقشار جامعه نیز با همکاری نیروهای‌مسلح برداشته شود و نیروهای مسلح در مناطقی که زمین دارند و مازاد است را با ورود شرکت‌های بزرگ و موسسات اجرایی احداث کنند و در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن سایر اقشار جامعه قرار دهند. ورود شرکت‌ها و موسسات بزرگ اجرایی مرتبط با نیروهای‌مسلح ، می‌تواند موجب تحرک در اقتصاد مسکن و صنعت ساختمان شود و اثربخشی مناسبی در این صنعت مهم کشور خواهد داشت .




مطالب مرتبط

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته روستایی در ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

نظرات کاربران