در حال بارگذاری ...

سوریه علاقمند به همکاری با ایران در انجام بازسازی‌ها

سوریه آمادگی دارد تا شرکت مشترکی را با شرکت های دولتی و خصوصی ایران تشکیل بدهدو در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد و دو شرکت مهم سوریه در زمینه ساخت و ساز و شرکت راه و پل‌سازی نیز در این سفر ما را همراهی کرده اند که آماده گفتگو برای همکاری هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه ضمن تاکید بر اینکه دو کشور مسائل بانکی ، گمرکی و حمل‌و‌نقلی را برای همکاری های آتی حل و فصل می کنند ، گفت : در جهت اجرای رهنمودهای رییس‌جمهوری سوریه علاقمند به همکاری با ایران در بازسازی‌های سوریه هستیم .

سهیل عبداللطیف وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری سوریه در دیداری که امروز در ساختمان دادمان با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان داشت ، گفت : پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در دیدارهایی که به این کشور داشته‌ایم کاملا مشهود و نمایان است .

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری سوریه ضمن اظهار امیدواری از اینکه محور مقاومت در ایران و روسیه ادامه یابد ، افزود : هدف از سفر ایران به پیگیری گفتگوهای مشترکی است که در اینباره پیش تر داشتیم و تفاهم نامه ای نیز برای همکاری های آتی به امضا رسیده بود . به منظور تحقق تفاهم نامه دو کشور ایران و سوریه کمیته اصلی در زمینه مسکن تشکیل شده است و زیرکمیته های فرعی نیز در زیر این کمیته تشکیل شده است .

وزیر مسکن سوریه موضوع همکاری دو کشور ایران و سوریه را مسکن و عمران ، همچنین تاسیس شرکت مشترک دو کشور برای همکاری‌های آتی برشمرد و توضیح داد : سوریه آمادگی دارد تا شرکت مشترکی را با شرکت های دولتی و خصوصی ایران تشکیل بدهدو در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد و دو شرکت مهم سوریه در زمینه ساخت و ساز و شرکت راه و پل‌سازی نیز در این سفر ما را همراهی کرده اند که آماده گفتگو برای همکاری هستند .

وی در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی کشورمان مبنی بر حل مسائل و مشکلات دو کشور در حوزه‌های حمل‌و‌نقل ، گمرک و بانک ، اعلام کرد : از آنجاییکه بنیان همکاری مشترک دو کشور در زمینه مسکن ، عمران است ما مصمم به همکاری در زمینه بازسازی هستیم . بعد از پیروزی‌های ما در سوریه، به دستور رییس‌جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه بازسازی‌ها باید با همکاری دوستان کشور سوریه انجام شود ، در جهت اجرای رهنمودهای رییس‌جمهوری سوریه علاقمند به همکاری با ایران در بازسازی‌های سوریه هستیم .

وی همکاری شرکت‌های دولتی ساخت و ساز و همچنین راه و پل‌سازی سوریه را در همکاری با شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران ، قابل انجام برشمرد و افزود : شرکت‌های بزرگ سوریه شرکت‌های دولتی هستند که جایگاه خود را ثابت کرده‌اند و همکاری آنها با شرکت های دولتی و خصوصی ایران ، می تواند منجر به حصول نتیجه موردنظر دو کشور شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران