در حال بارگذاری ...

تنظیم پیش‌نویس برنامه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دو کشور ایران و سوریه

سفر هیات سوری به ایران سفری مهم و پربار است و کمک می کند تا سنگ بنای سازندگی در بخش راه و بخش مسکن ، ایجاد شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اعلام اینکه پیش‌نویس برنامه اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دو کشور ایران و سوریه در سفر هیات سوری به ایران تنظیم و با توافق در روزهای آتی به امضا می‌رسد بر رفع مسائل دو کشور در موضوعات حمل و نقل ، گمرک و بانک تاکید کرد .

محمد اسلامی در دیداری که روز چهارم آبان‌ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با سهیل عبداللطیف وزیر مسکن و خدمات‌عمومی جمهوری سوریه داشت ، ضمن اشاره به اینکه در مدت یکسالی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را پذیرفته سومین دیداری است که با وزیر مسکن سوریه دارد ، گفت : در سفرهای پیشین سند راهبردی بین دو کشور به امضا رسید و خوشبختانه این سند راهبردی شرایط را بهتر از گذشته کرده است . 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمامی نقشه‌های دشمنان ایران یکی پس از دیگری نقش بر آب شده است به سخنان یکی از شهدای والامقام ایران ؛ شهیدبهشتی مبنی بر اینکه «آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» اشاره کرد و افزود : این جمله یک حقیقت است و نشان داد که جبهه حق بر جبهه باطل پیروز است . ایران و سوریه گفتگوها و تفاهم هایی فراوانی با همه داشته و زمینه های فعالیت مشترک دو کشور در بحث زیرساخت ، مسکن و کیفیت بخشی به زندگی مردم فراوان است که باید بر آنها تاکید کرد .

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش های گسترده ای که صورت گرفته امروز روابط بخش خصوصی دو کشور ایجاد شده و اتاق مشترک بین ایران و سوریه شکل گرفته و با اهتمام ویژه ای که سفرای دو کشور دارند کار در حال پیگیری است .

وی با اشاره به اینکه (پنجم آبان‌ماه) دیدار و گفتگویی بین وزرای دو کشور با حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور در اتاق بازرگانی انجام خواهد شد ، توضیح داد : اشتیاق فراوانی در بخش های خصوصی ایران برای همکاری با شرکت های سوری وجود دارد و حقیقتا شرکت های ایرانی مشتاق همکاری با سوریه هستند . بازدید و مذاکرات مسئولان ارشد و شرکت های سوریه در اتاق بازرگانی ، نقطه عطف در سازندگی سوریه ایجاد خواهد کرد .

وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد شرایط مناسب همکاری دو کشور ایران و سوریه تاکید کرد و گفت : محورهای همکاری دو کشور در موضوعات عمران و مسکن مشترک است که در این خصوص ، تشکیل و ایجاد شرکت مشترک بین دو کشور ضرورت دارد . در صورت ایجاد شرکت مشترک بین دو کشور ایران و سوریه ، مذاکراتی که انجام می‌شود با حصول به نتیجه است و می‌تواند سرآغاز همکاری مشترک دو کشور در زمینه بازسازی باشد .

این مقام مسئول در دولت دوازدهم حوزه‌های عمران و مسکن را حوزه هایی عنوان کرد که با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی قابل انجام است و افزود: با تعریف الگوهای مشخص همکاری مشترک دو کشور ، تامین منابع انجام خواهد گرفت و ادامه فعالیت دو کشور و شرکت های سرمایه گذار دو کشور ایران و سوریه تسهیل می شود .

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه ، فعالیت های آتی دو کشور و گسترش فعالیت را منوط به اتصال سیستم بانکی سوریه به سیستم بانکی ایران عنوان کرد و توضیح داد : سازندگی موجب تعلق و ایجاد حب در بین مردم جامعه می شود و مانند یک مشعل عمل می کند. بنابراین باید تلاش کنیم تا جوهر امید در بین مردم دو کشور ایران و سوریه فروزان بماند .

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص تبادلات تجاری بر حل مسائل حمل و نقل و گمرک و بانک تاکید کرد و گفت : تلاش های فراوانی انجام دادم تا اجلاس سه جانبه ایران، عراق و سوریه ایجاد شود . در سطح کارشناسی ، گفتگوهای فراوانی انجام شده که باید این گفتگوها در سطح وزرا انجام شود تا مصوباتی در این خصوص اخذ و کار آغاز شود .

اسلامی انجام بسیاری از فعالیت‌های ساخت و ساز را در حوزه مسکن توسط شرکت عمران شهرهای جدید و عمران را توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قابل انجام برشمرد و توضیح داد : سفر هیات سوری به ایران سفری مهم و پربار است و کمک می کند تا سنگ بنای سازندگی در بخش راه و بخش مسکن ، ایجاد شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران