در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان حرفه‌ای مسکن

    رقم تسهیلاتی که در سال ۹۷ به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت می‌کردند برای تهران ۱۱۰ میلیون تومان ، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان ، برای سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان و برای شهرهای کمتر برخوردار ۷۰ میلیون تومان بود .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک‌ مسکن با اعلام اینکه هم‌اکنون افزایش سقف تسهیلات به انبوه‌سازان در دستور کار قرار ندارد ، افزایش سقف تسهیلات را به ابتدای هر سال منوط دانست و گفت : هم‌اکنون در تهران ۱۷۰ میلیون تومان به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند برای ساخت هر واحد تعلق می‌گیرد که این رقم در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان بود .

    محمد حسن علمداری آخرین وضعیت تسهیلاتی که به انبوه‌سازان اختصاص می‌یابد را اعلام کرد و گفت : در حال حاضر افزایش سقف تسهیلات انبوه‌سازان در دستور کار بانک مسکن قرار ندارد . از ابتدای سال جاری ، با توجه به افزایش قیمت مسکن و تورمی که رخ داد ، تسهیلات به مرور و به تدریج افزایش یافت .

    علمداری خاطرنشان کرد : هم‌اکنون در تهران ، انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند به ازای هر واحد ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت کنند که سود بازپرداخت آن نیز ۱۸ درصد است . در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، تسهیلاتی که به انبوه سازان تعلق می‌گیرد ۱۶۰ میلیون تومان است و این رقم برای سایر شهرها ۱۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کمتر برخوردار ۱۱۰ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است که قابل پرداخت به انبوه‌سازان و سازندگان است .

    بنا بر اعلام بانک مسکن ، در پایان هر سال با جلساتی که برگزار و بررسی‌هایی که انجام می‌شود سیاست‌های اعتباری سال بعد تعیین می‌شود .

    گفتنی است رقم تسهیلاتی که در سال ۹۷ به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت می‌کردند برای تهران ۱۱۰ میلیون تومان ، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان ، برای سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان و برای شهرهای کمتر برخوردار ۷۰ میلیون تومان بود .  




    نظرات کاربران