در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج

    با توجه به همجواری اراضی موردنظر با کاربری‌های شهری پیرامونی (سکونت و فعالیت) ، رعایت ملاحظات پدافندی در خصوص استقرار فعالیت‌های مختلف در آن ، بایستی به تایید اداره کل پدافند غیرعامل استان البرز برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه‌ای به استاندار البرز ، مصوبه شورا را در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج (موضوع تغییر کاربری اراضی ۵ هکتاری از آموزش عالی به اداری - انتظامی) را در سه بند ابلاغ کرد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به شهبازی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز ، مصوبه شورا را در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج، ابلاغ کرد .

    در نامه فوق آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۰ آبان ۹۸ خود مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج ، موضوع تغییر کاربری اراضی ۵ هکتاری از آموزش‌عالی به اداری - انتظامی ، مصوب جلسه مورخ ۲۲ آذر ۹۷ شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز را مورد بررسی قرار داد و ضمن عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۲ آبان ۹۸ کمیته فنی شماره یک با تغییر کاربری مذکور منوط به رعایت موارد زیر موافقت می‌کند .

    ۱. با توجه به تاکید اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان مرجع واگذاری اراضی ، هرگونه بهره‌برداری غیر از کاربری اداری- انتظامی (شامل مسکونی – تجاری و...) از اراضی موردنظر ممنوع است . همچنین تغییر کاربری اراضی مذکور توسط کمیسیون ماده ۵ مشمول طی فرآیند مغایرت‌های اساسی خواهد بود .

    ۲. با توجه به همجواری اراضی موردنظر با کاربری‌های شهری پیرامونی (سکونت و فعالیت) ، رعایت ملاحظات پدافندی در خصوص استقرار فعالیت‌های مختلف در آن ، بایستی به تایید اداره کل پدافند غیرعامل استان البرز برسد .

    ۳. ضمن لزوم رعایت ملاحظات مربوط به حرایم حفاظتی و امنیتی بر اساس قوانین ملاک‌عمل، مقرر می‌شود آن بخش‌هایی از حرایم مذکور که بر اساس ضوابط ملاک‌عمل استقرار و احداث بنا در آنها محدودیت و ممنوعیت به دنبال خواهد داشت از داخل اراضی ۵ هکتاری تامین و نقشه جانمایی استقرار توده و فضای سایت قبل از ابلاغ به تایید دبیرخانه شورای‌عالی برسد .

    در پایان مصوبه تاکید شده است : خواهشمند است در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران ، دستور فرمایید نقشه اراضی پس از اعمال اصلاحات مطابق مصوبه ، جهت تایید به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران