در حال بارگذاری ...

رفع موانع بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اعلام الزامات توسعه ساخت و ساز پایدار در مجموعه پروژه‌های این شرکت ، پیشنهاداتی را در زمینه ایجاد ساز و کار لازم و اجرایی کردن فرآیند ممیزی و صدور شناسنامه انرژی برای ساختمان‌ها ارایه کرد .

چهارمین نمایشگاه ساختمان پایدار ، مصرف بهینه انرژی ۴ تا ۶ آذر ماه امسال در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار شد که مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز در این نمایشگاه حضور داشت .

از اهداف برگزاری این همایش ، بررسی قوانین موجود در حوزه مدیریت انرژی در صنعت ساختمان ، بررسی راهکارهای مهندسی به منظور ساخت و ساز پایدار ، ایجاد هم افزایی میان ارگان‌ های ذی‌ربط جهت اجرای قوانین بهینه‌ سازی مصرف انرژی و حضور شرکت های سازنده ، تامین کننده و شهرداری های مناطق مختلف تهران در نمایشگاه سه روزه ساختمان پایدار بوده است .

روزبه ظهیری هاشمی با بیان اینکه راهکارهای توسعه ساخت و ساز پایدار در گروه سرمایه‌گذاری مسکن در راستای اهمیت بخش ساختمان در حوزه انرژی ، موانع تحقق برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف منابع و انرژی در بخش ساختمان و تبیین رویکرد استراتژی‌های گروه در ساخت و ساز پایدار است ، پیشنهاداتی را در زمینه ایجاد ساز و کار لازم و اجرایی کردن فرآیند ممیزی و صدور شناسنامه انرژی برای ساختمان‌ها ، همکاری با نهادهای دولتی و ایجاد مکانیزم‌های کلی تشویقی برای انبوه سازان با استانداردهای قابل قبول در حوزه انرژی ارایه کرد .

ارایه تجارب گروه سرمایه‌گذاری مسکن در قالب کارگاه و پانل تخصصی

درروز سوم این همایش گروه سرمایه‌گذاری مسکن در یک کارگاه تخصصی با عنوان «فرایند طراحی ، انتخاب تکنولوژی و بهینه سازی انرژی با رویکرد پایداری» که توسط شقایق یگانه ، مدیر تحقیق و توسعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن و یکی از کارشناسان انرژی شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات راه و مسکن ارایه شد ، فرآیندهای گروه ، مدل‌های بهینه سازی انرژی و انتخاب فناوری و تجربیات شرکت در زمینه‌ انبوه سازی با رویکرد پایداری نیز تشریح شد .

از دیگر برنامه‌های جانبی این رویداد ، پانل معرفی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی واحدهای در حال فروش» گروه بود که مدیر فروش شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن ، شرایط فروش پروژه‌های در حال واگذاری را به صورت کامل تشریح کرد .

در این مراسم مسئولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسا‌زی ، شهردار تهران ، شورای شهر تهران ، وزارت نیرو ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، سازمان ملی استاندارد ایران ، شهرداری‌ها ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز حضور داشتند .




مطالب مرتبط

بانک مسکن توسعه‌گر است و بنابراین یکی از اهداف مهم بانک ، بازتعریف برند هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن در کشور است تا به عنوان سازنده‌ای توسعه‌گر شناخته شود . بنابراین ثمسکن باید در آینده نزدیک بتواند با کاهش بهای واحدهای مسکونی ، تسریع در انجام پروژه‌ها ، استفاده از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

نظرات کاربران