در حال بارگذاری ...
  • راهکارهای شرکت گاز برای کاهش مخاطرات زلزله

    الگوریتم قطع اتوماتیک گاز در ایستگاه ها بدین شیوه است که در صورت بروز زلزله های مهیب و احتمال بروز مخاطرات بعدی ، دکل هایی وجود دارد که آنها کار تخلیه گاز محبوس درون لوله ها شهری را انجام می دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مسئول اجرای پروژه مقاوم‌سازی تاسیسات گاز در برابر زلزله نحوه قطع اتوماتیک ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شبکه شهری را در مواقع بحران تشریح کرد و گفت : تخلیه گاز محبوس درون انشعابات گاز شهری در زمان بحران و در صورت پیش‌بینی ایجاد مخاطره بزرگتر از طریق دکل‌هایی که تعبیه شده از درون لوله‌های گاز با ضریب ایمنی بالا، تخلیه می‌شود .

    احمد مریانجی مسئول اجرای پروژه مقاوم‌سازی تاسیسات گاز در برابر زلزله نحوه کار ایستگاه تقلیل فشار گاز شبکه شهری در مواقع بحران را توضیح داد .

    مسئول اجرای پروژه مقاوم‌سازی تاسیسات گاز در برابر زلزله با یادآوری اینکه گاز با فشار قوی در پالایشگاه‌ها استخراج و پالایش شده و از طرق خطوط انتقال گاز به سراسر کشور منتقل می‌شود ، گفت : فشار گاز بعد از پایین آمدن و رگولیت شدن از طریق ایستگاه‌های DRS و TBS به ۶۰ PSR کاهش یافته و وارد خطوط لوله داخل شهر و انشعابات می‌شود . در مواقع بحران‌هایی همچون زلزله، سیستم قطع اتوماتیک گاز فعال شده و سنسورها حساس زلزله و پردازش گرهایی که همگی ساخت داخل کشور هستند، نسبت به آستانه ای که برایشان تعریف می شود واکنش نشان داده و اتوماتیک گاز در ایستگاه قطع می شود. با این روش، از ورود گاز به شبکه شهری ممانعت بعمل آمده و موجب کاهش مخاطرات پس از زلزله و آتش‌سوزی‌های مداوم خواهد شد .

    مسئول اجرای پروژه مقاوم سازی تاسیسات گاز در برابر زلزله افزود : الگوریتم قطع اتوماتیک گاز در ایستگاه ها بدین شیوه است که در صورت بروز زلزله های مهیب و احتمال بروز مخاطرات بعدی ، دکل هایی وجود دارد که آنها کار تخلیه گاز محبوس درون لوله ها شهری را انجام می دهند .

    وی با اشاره به اینکه دستگاه های فوق در مراکز بین المللی تست شده است ، گفت : تهران به دو بلوک شمال و جنوب تقسیم شده است . بدین معنا که اگر گسل های شمال تهران فعال شود و زلزله رخ دهد نیازی به قطع گاز در بخش جنوبی نیست و همچنین است برعکس آن .

    وی کنترل تمام ایستگاه های تقلیل فشار گاز شبکه شهری را منوط به تکمیل اتاق کنترل مرکزی دانست و گفت : تکمیل این ساختمان که بخشی از پروژه است در حال انجام است .




    نظرات کاربران