در حال بارگذاری ...

توسعه محرک های اقتصادی در جهت افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهری

طی آسیب شناسی انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در این منطقه ، ۲۶ پروژه که مشکلاتی با شهرداری داشتند شناسایی و مسائلشان رفع شد و عملا ۱۵۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری جدید در قالب حل مشکلات سرمایه گذاران ایجاد شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با تکمیل و بهره برداری از ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری تعریف شده و در دست اجرای منطقه ثامن ، ۱۵۰ هزار تخت اقامتی به ظرفیت بافت پیرامون حرم مطهر افزوده خواهد شد .

سید مصطفی نعمتی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری مشهد ، ضمن اعلام حضور غرفه مجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در این نمایشگاه و دعوت از علاقه مندان به کسب اطلاع از شیوه های سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های این طرح ملی ، اظهار کرد : توسعه محرکهای اقتصادی در جهت افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهری ، به خصوص پروژه های اطراف حرم مطهر رضوی، از مهم ترین ظرفیت های نمایشگاه اقتصاد شهری است .

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد : در منطقه ثامن حدود ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری تعریف شده ، که با اجرای کامل و بهره برداری از آن ها ، ۱۵۰ هزار تخت اقامتی به ظرفیت اقامت زائران در اطراف حرم مطهر رضوی افزوده خواهد شد . پروژه های مسکونی متعددی نیز در اطراف حرم مطهر در حال اجراست که با بهره برداری از این ۱۲ هزار واحد مسکونی ، جمعیتی حدودا ۵۲ هزار نفری ، یعنی معادل جمعیت قبلی منطقه در جوار بارگاه منور رضوی ساکن خواهند شد . 

نعمتی با اشاره به اینکه از ابتدا تا کنون بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده است ، اذعان داشت : طرح تا کنون به طور کلی حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی و از  نظر زیرساخت ها نیز تقریبا ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . البته در دو سال گذشته ، پیشرفت فیزیکی طرح به صورت میانگین سالانه ۵.۶ درصد بوده ، در حالی که این رقم در ۱۰ سال قبل از آن ، به ازای هر سال به طور میانگین تنها یک و سه دهم درصد بوده است .

شهردار منطقه ثامن گفت : طی آسیب شناسی انجام شده در حوزه سرمایه گذاری در این منطقه ، ۲۶ پروژه که مشکلاتی با شهرداری داشتند شناسایی و مسائلشان رفع شد و عملا ۱۵۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری جدید در قالب حل مشکلات سرمایه گذاران ایجاد شده است .  این نمایشگاه فرصتی برای شناساندن فرصت های سرمایه گذاری موجود در شهر و مدیریت شهری به علاقمندان و سرمایه گذاران و آشنایی با نقطه نظرات سرمایه گذاران جهت ادامه راه با خطای کمتر می باشد .

شایان ذکر است که غرفه شهرداری منطقه ثامن در فضایی به وسعت ١٢٣ متر مربع در تالار ابوسعید مجموعه نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس همزمان با آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری مشهد ، از روز سه شنبه ١٢ آذرماه فعالیت خود را آغاز نموده و تا روز شنبه ١۶ آذرماه ، در راستای اطلاع رسانی اقدامات و خدمات کلی صورت گرفته در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و همچنین شناساندن ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری با رویکردهای جدید مدیریت شهری مشهد و سازمان بازآفرینی شهری ایران از ساعت ١۶ الی ٢٢ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود .

گفتنی است ، پخش کلیپ اقدامات و خدمات صورت گرفته حول بارگاه منور امام مهربانی ها ، نمایش ماکت طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، توزیع بروشور و کاتالوگ های گزارش عملکرد و اقدامات پیش روی طرح و ارائه مشاوره به علاقه مندان سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح توسط مجموعه معاونت اقتصادی شهرداری منطقه ثامن از جمله برنامه هایی است که در این غرفه پیش بینی شده است .




نظرات کاربران