در حال بارگذاری ...
  • امکان احیای اماکن تاریخی پیرامون حرم مطهر رضوی با سرمایه گذاری بخش خصوصی

    قطعا باید این فرصتهای سرمایه گذاری ایجاد شود تا ماندگاری زائر در مشهد از سه روز (طبق میانگین آمار حال حاضر) به ده روز افزایش پیدا کند ، چرا که این ماندگاری ضمن افزایش ضریب اشتغال، به چرخش مثبت اقتصادی در منطقه کمک می کند . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بیشترین اوقات زائران در منطقه ثامن سپری می شود ، از همین رو پتانسیل های جذب سرمایه گذار در این منطقه باید احیا شود تا شاهد چرخش مثبت اقتصادی در مشهد باشیم . 

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در حال حاضر به میزان کافی مجموعه‌هایی با کارکردهای اقامتی و تجاری چه در بافت مرکزی و پیرامون حرم و چه در سایر نقاط شهر وجود دارد، و نگاه سرمایه گذاران از این موضوعات باید به احیای بافت‌های تاریخی معطوف شود . 

    بتول گندمی افزود : احیای خانه های قدیمی و اماکن تاریخی منطقه در جهت کمک به پویایی ظرفیت گردشگری مشهد ، با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی و در نتیجه آن افزایش ماندگاری زائر امکان پذیر است . قطعا باید این فرصتهای سرمایه گذاری ایجاد شود تا ماندگاری زائر در مشهد از سه روز (طبق میانگین آمار حال حاضر) به ده روز افزایش پیدا کند ، چرا که این ماندگاری ضمن افزایش ضریب اشتغال، به چرخش مثبت اقتصادی در منطقه کمک می کند . 

    وی گفت : در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به اتفاقات پیش آمده ، برگزاری این نمایشگاه حرکت خوب و اقدام ارزشمندی در جهت معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری موجود است . در حال حاضر وضعیت سرمایه گذاری در شهر مشهد ، برخلاف وضعیت کلان کشور ، وضعیت خوبی است . 

    گندمی افزود : در اوایل سال ۹۷ پرونده عظیم بدهی ها در حوزه درآمدی بسته شد و در پایان سال گذشته ، ظرفیت های اقتصادی شهر مشهد با سرمایه گذاری ها و مطالعات عمیق تر و تهیه بسته ها و کتاب های سرمایه گذاری برای هر پروژه فعال تر شد . خوشبختانه فعالیت های رو به افزایشی را در بخش سرمایه گذاری شهر مشهد شاهد هستیم و برگزاری این نمایشگاه، سرعت سرمایه گذاری را بیشتر می کند .




    نظرات کاربران