در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن

    ساختار طراحی شده برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی ، تکمیل کار با استفاده از تامین منابع و تسهیلات بانکی است . مقرر شده تا بانک‌ها ، ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن ، تخصیص بدهند که پیرو آن ، مکاتباتی انجام و ابلاغیه بانک‌مرکزی در این خصوص به بانک‌ها ، اعلام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که کارگروهی مشترک از بانک‌مرکزی ، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل می‌شود از طراحی مکانیزمی یکسان جهت واگذاری تسهیلات مسکن ، خبر داد .

    محمود محمودزاده در خصوص اهم تصمیماتی که در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد و همچنین تصمیم دولت مبنی بر اینکه بانک‌ها باید ۲۰ درصد منابع خود را به بخش مسکن برای تولید مسکن تخصیص دهند ، گفت : دولت به منظور تحقق تولید مسکن که هم‌اکنون تحت‌عنوان طرح اقدام ملی شناخته شده است، ساختار عملیاتی را برای تکمیل طرح، استفاده از تسهیلات بانکی تعیین کرد .

    به گفته وی ، ساختار طراحی شده برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی ، تکمیل کار با استفاده از تامین منابع و تسهیلات بانکی است . مقرر شده تا بانک‌ها ، ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن ، تخصیص بدهند که پیرو آن ، مکاتباتی انجام و ابلاغیه بانک‌مرکزی در این خصوص به بانک‌ها ، اعلام شده است .

    بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن تخصیص می‌دهند

    محمودزاده با اشاره به اینکه تامین منابع طرح اقدام ملی مسکن با همفکری بانک‌ها انجام خواهد شد ، توضیح داد : تصمیماتی در جلسه وزارتخانه راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌ها گرفته شد که بر اساس آن ، مقرر شد تا کارگروهی با مشارکت بانک مرکزی ، بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و مکانیزم واگذاری تسهیلات برای کل کشور به صورت همسان‌سازی شده انجام و ابلاغ شود .

    وی از اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی خبر داد و اعلام امیدواری کرد تا بانک‌ها بتوانند با پرداخت به موقع تسهیلات به پروژه‌های طرح اقدام ملی، روند اجرایی کار را سرعت ویژه بدهند .

    محمودزاده در خصوص این مطلب که بانک‌مسکن در خصوص طرح اقدام ملی ، مشخصا تامین هزینه چند واحد مسکونی را برعهده دارد ؟ ، توضیح داد : بانک‌مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی‌اش در حوزه مسکن است . بدین‌معنا ، این بانک علاوه بر تسهیلاتی که در بافت فرسوده برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که رقم قابل‌ملاحظه‌ای است پرداخت می‌کند ، در خصوص طرح اقدام ملی در سایر بافت‌ها معادل ۱۲ هزار میلیاردتومان ، معادل ۱۲۰ هزار تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بر اساس ابلاغی که به آن بانک شده، پرداخت خواهد کرد . امیدواریم با افزایش جذب منابع بیشتر برای بانک‌مسکن بتوان عدد و ارقام را افزایش داد تا بتوان کل نیاز منابع مالی اقدام ملی را در سریعترین زمان ممکن تامین کرد .




    مطالب مرتبط

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    نظرات کاربران