در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی طرح هرس زمستانه درختان اطراف حرم مطهر رضوی

بسترسازی‌ لازم فصل بهار برای برخی گل‌های دائمی همچون رز نیز با هدف افزایش حجم گل دهی و تاثیر بیشتر در زیباسازی محیطی، از قبیل هرس و کود دهی آنها ، از دیگر اقداماتی است که در طرح هرس زمستانه در حال انجام است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس گفت : در اجرای این طرح بالغ بر ۶٨٠٠ اصله درخت موجود در فضاهای سبز اطراف بارگاه منور رضوی هرس و سبک سازی می شود . 

سید مصطفی نعمتی از آغاز عملیات اجرایی طرح هرس زمستانه درختان و گونه های دائمی گیاهان فضای سبز اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار کرد : این امر به منظور ارتقاء زیبایی بصری و بهبود شرایط زیستی درختان و گونه‌های گیاهی مختلف موجود در سطح سبز منطقه صورت می‌گیرد . این اقدامات ، شامل سبک‌سازی درختان موجود در بوستان ها ، آیلندها و معابر ، به ویژه گونه های سوزنی برگ ، به صورت پاکسازی تاج درختان ، حذف شاخه های سرگیر و سرشاخه های خشک و کاهش تراکم شاخه‌ها اجرایی می‌شود .

وی افزود : در اجرای این طرح بالغ بر ۶٨٠٠ اصله درخت موجود در فضاهای سبز اطراف بارگاه منور رضوی هرس و سبک سازی می شود .  

وی با تاکید بر لزوم نگهداری و حفاظت از محیط زیست شهری در راستای ارتقاء سطح روحیه و نشاط شهروندان ، خاطر نشان کرد : بسترسازی‌ لازم فصل بهار برای برخی گل‌های دائمی همچون رز نیز با هدف افزایش حجم گل دهی و تاثیر بیشتر در زیباسازی محیطی، از قبیل هرس و کود دهی آنها ، از دیگر اقداماتی است که در طرح هرس زمستانه در حال انجام است .

شهردار منطقه ثامن خاطر نشان کرد : مجموع اقدامات اشاره شده بالا در کاهش آفات ، افزایش رشد و نورگیری درختان و پیشگیری از سقوط شاخه های خشک پس از بارش برف احتمالی و بروز حوادث و خسارات در فصل زمستان و بهبود کیفی فضای سبز و محیط زیست شهری منطقه در فص بهار اثرگذار خواهد بود .




نظرات کاربران