در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی طرح هرس زمستانه درختان اطراف حرم مطهر رضوی

    بسترسازی‌ لازم فصل بهار برای برخی گل‌های دائمی همچون رز نیز با هدف افزایش حجم گل دهی و تاثیر بیشتر در زیباسازی محیطی، از قبیل هرس و کود دهی آنها ، از دیگر اقداماتی است که در طرح هرس زمستانه در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس گفت : در اجرای این طرح بالغ بر ۶٨٠٠ اصله درخت موجود در فضاهای سبز اطراف بارگاه منور رضوی هرس و سبک سازی می شود . 

    سید مصطفی نعمتی از آغاز عملیات اجرایی طرح هرس زمستانه درختان و گونه های دائمی گیاهان فضای سبز اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار کرد : این امر به منظور ارتقاء زیبایی بصری و بهبود شرایط زیستی درختان و گونه‌های گیاهی مختلف موجود در سطح سبز منطقه صورت می‌گیرد . این اقدامات ، شامل سبک‌سازی درختان موجود در بوستان ها ، آیلندها و معابر ، به ویژه گونه های سوزنی برگ ، به صورت پاکسازی تاج درختان ، حذف شاخه های سرگیر و سرشاخه های خشک و کاهش تراکم شاخه‌ها اجرایی می‌شود .

    وی افزود : در اجرای این طرح بالغ بر ۶٨٠٠ اصله درخت موجود در فضاهای سبز اطراف بارگاه منور رضوی هرس و سبک سازی می شود .  

    وی با تاکید بر لزوم نگهداری و حفاظت از محیط زیست شهری در راستای ارتقاء سطح روحیه و نشاط شهروندان ، خاطر نشان کرد : بسترسازی‌ لازم فصل بهار برای برخی گل‌های دائمی همچون رز نیز با هدف افزایش حجم گل دهی و تاثیر بیشتر در زیباسازی محیطی، از قبیل هرس و کود دهی آنها ، از دیگر اقداماتی است که در طرح هرس زمستانه در حال انجام است .

    شهردار منطقه ثامن خاطر نشان کرد : مجموع اقدامات اشاره شده بالا در کاهش آفات ، افزایش رشد و نورگیری درختان و پیشگیری از سقوط شاخه های خشک پس از بارش برف احتمالی و بروز حوادث و خسارات در فصل زمستان و بهبود کیفی فضای سبز و محیط زیست شهری منطقه در فص بهار اثرگذار خواهد بود .




    نظرات کاربران