در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد طرح اقدام ملی از سوی بانک مسکن

    پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر با سقف ۴۵ میلیون تومان در سایر شهرها و ۵۰ میلیون تومان برای پردیس ، ابلاغ شده و قرارداد متمم پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی دارند در حال انعقاد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اعلام این مطلب که تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد طرح اقدام ملی از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود از انعقاد قرارداد ۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده خبر داد .

    محمدحسن علمداری در خصوص ارایه تسهیلات آن بانک به طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : بانک‌ مسکن در ارایه تسهیلات به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بافت های فرسوده و همچنین سایر بافت ها اقدام کرده است .

    مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اینکه تعهد بانک مسکن برای ارایه تسهیلات در بافت‌های فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌هاست که تاکنون قرارداد ۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده منعقد شده است ، افزود : میزان تسهیلاتی که از محل وجوه اداره شده قرارداد عاملیت در تهران به بافت‌فرسوده ارایه می‌شود، ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد است . به پروژه‌هایی که در بافت‌های فرسوده توجیه داشته باشند از محل منایع داخلی بانک مسکن تا سقف ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد، تسهیلات پرداخت می‌شود.

    این مقام مسئول در بانک مسکن همچنین اعلام کرد : بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است در سال جاری و سال آینده ، تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد مسکونی توسط بانک‌مسکن به طرح اقدام ملی مسکن تخصیص خواهد یافت که این تخصیص با هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان بین شرکت‌ها و نهادهایی که در این طرح قرار دارند ، تعلق می‌گیرد . در حال حاضر از سوی ستاد اجرایی فرمان‌امام (ره) ، ۲۵ هزار واحد به بانک‌مسکن معرفی شده است . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان ملی زمین و مسکن ، و همچنین شهرهای‌جدید تفاهم‌نامه‌هایشان آماده است و منتظر اعلام سهمیه آنها هستیم .

    علمداری همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی مهر باقیمانده جهت تکمیل آن ها ، گفت : پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر با سقف ۴۵ میلیون تومان در سایر شهرها و ۵۰ میلیون تومان برای پردیس ، ابلاغ شده و قرارداد متمم پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی دارند در حال انعقاد است . بخشی از مشکلاتی که وجود دارد به روند تشکیل پرونده‌ها مربوط است که به دلیل عدم تحویل مدارک از سوی پیمانکاران مرتبط است که امیدواریم مدارک سریعتر تحویل شود تا کار سرعت بگیرد .  

    علمداری گفت : تاکنون نزدیک ۴۸ هزار مسکونی مهر باقیمانده ، تسهیلات مسکن مهر متمم را دریافت کرده اند . کل مسکن شهری باقیمانده ۳۴۵ هزار واحد است که نزدیک به ۲۰۲ هزار واحد آن مشمول وام متمم می شود . از این تعداد نیز در حدود ۱۰۰ هزار واحد جزو پروژه های تمام شده هستند که فقط مشکلات زیربنایی دارند و باید خدمات آب ، برق و گاز به آنها برسد تا فروش اقساطی شوند .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران