در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین‌های مازاد تعدادی از دستگاه‌های استان هرمزگان به منظور تولید مسکن

    تفاهمنامه ساخت بخشی از واحدها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بسته شده است و با واگذاری زمین به خیرین مسکن ساز آنان نیز برای کمک به این طرح به میدان خواهند آمد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از واگذاری زمین‌های مازاد توسط تعدادی از دستگاه‌های استان هرمزگان به این اداره‌کل خبر داد .

    آرش رضایی در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت : به دنبال تاکید استانداری به دستگاه‌های مختلف برای واگذاری زمین‌های مازاد به اداره‌کل راه و شهرسازی به منظور تولید مسکن ، مکاتباتی با این دستگاه‌ها انجام دادیم و مقرر شد اگر دستگاهی زمین مازاد خود را واگذار کرد ، اولویت ساخت واحدهای مسکونی با کارکنان آن دستگاه باشد . خوشبختانه تعدادی از دستگاه‌های استان زمین‌های مازاد و تعاونی‌های خود را به ما معرفی کردند .

    وی ، سهمیه این استان در فاز نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را دو هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی عنوان و اعلام کرد : از این تعداد در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ، هزار و ۵۰۰ و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود که هزار و ۵۰۰ واحد در بندرعباس ، ۵۰۰ واحد در میناب ، ۱۸۰ واحد در بندر لنگه ، ۱۵۰ واحد در رودان ، ۱۵۰ واحد در بندر جاسک ، ۱۰۰ واحد در حاجی‌آباد ، ۱۰۰ واحد در کنگ ، ۲۰ واحد در چارک ، ۲۰ واحد در هشتبندی ، ۵۰ واحد در جناح ، ۵۰ واحد در بستک ، ۵۰ واحد در بندر خمیر و ۵۰ واحد نیز در سیریک ساخته خواهد شد . به این منظور در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تفاهمنامه ساخت با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد و زمین نیز در اختیار آنان قرار داده شده است و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز اداره‌کل راه و شهرسازی کار ساخت را انجام خواهد داد . همچنین تفاهمنامه ساخت بخشی از واحدها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) بسته شده است و با واگذاری زمین به خیرین مسکن ساز آنان نیز برای کمک به این طرح به میدان خواهند آمد .

    او با اشاره به اینکه خوشبختانه از نظر تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مشکلی در استان وجود ندارد ، گفت : ساخت بخشی از واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی در محلات هدف نظیر محله چاهستانی‌ها شهر بندرعباس آغاز شده است .

    غلامی در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر این استان نیز گفت : خوشبختانه واحدهای دارای تفاهم‌نامه سه‌جانبه که تکلیف دولت بود ، تمام شده است و فقط بخشی از واحدهای خودمالک و تعاونی‌ها تکمیل نشده است که گرچه تکلیف دولت نیست اما در این زمینه نیز جلساتی برای حل مشکلات آن‌ها برگزار کرده‌ایم و امیدواریم که تا پایان دی‌ماه ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی‌ها را نیز در استان افتتاح کنیم و می‌توانیم بگوییم که پرونده واحدهای مسکن مهر تعاونی‌هایی که دارای مشکلات حقوقی نیستند ، امسال بسته می‌شود .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    نظرات کاربران