در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در استان خوزستان

با اجرای چنین طرح‌هایی خدمات ارائه شده در شهرها و مناطق موردنظر بهبود یافته و سکونت هم تثبیت می‌شود در نتیجه مهاجرت ساکنان از محلات به حداقل ممکن می‌رسد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خبر داد .

رضا رضایی ، با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری اظهار کرد : در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در استان خوزستان آغاز شده و در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها بر اساس زمانبندی در نظر گرفته‌شده به اتمام برسند . برای این پروژه‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد . این ۱۰ پروژه در شهرهای دزفول ، خرمشهر ، آبادان و شوشتر اجرایی می‌شود و با اجرای این طرح‌ها در تلاش هستیم تا سطح کیفی زندگی مردم در این مناطق را ارتقا دهیم .

رضایی عنوان کرد : با اجرای چنین طرح‌هایی خدمات ارائه شده در شهرها و مناطق موردنظر بهبود یافته و سکونت هم تثبیت می‌شود در نتیجه مهاجرت ساکنان از محلات به حداقل ممکن می‌رسد .

وی خاطرنشان‌کرد : ساماندهی پل قدیم دزفول ، بازار قدیم دزفول ، ایجاد فضای سبز حریم لوله‌های نفت و گاز در آبادان ، کفپوش‌گذاری غرب گرگر در شوشتر ، احیا و بهسازی محور سیاه‌پوشان دزفول ، احداث پارک محله‌ای کوت شیخ خرمشهر ، احداث سرویس بهداشتی عمومی در خرمشهر ، روشنایی معابر پیام نور دزفول ، زیرسازی آسفالت پیام نور دزفول و احداث سالن ورزشی کوی مدرس دزفول از جمله طرح‌های اجرایی بازآفرینی شهری هستند .




مطالب مرتبط

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

|

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

|

نظرات کاربران