در حال بارگذاری ...
  • بررسی طرح تفصیلی شهر پارسیان در کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان

    پارسیان از شهرهای مهم و استراتژیک استان هرمزگان است و با توجه به تصویب طرح جامع آن ، ضرورت طرح تفصیلی با توجه به نیاز شهر و انجام فعالیت های عمرانی بیش از پیش احساس می شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت : طرح تفصیلی شهر پارسیان در کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت .

    گورانی عنوان کرد : مطالعات این طرح در سال ۹۵ توسط مهندسین مشاور ذیصلاح انجام و پس از بررسی وضع موجود و همچنین مطالعات پیشنهادی آن در این جلسه مطرح گردید . شهر پارسیان با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۴۵ نفر دارای محدوده ای به مساحت ۱۴۶۸ هکتار است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود : پارسیان از شهرهای مهم و استراتژیک استان هرمزگان است و با توجه به تصویب طرح جامع آن ، ضرورت طرح تفصیلی با توجه به نیاز شهر و انجام فعالیت های عمرانی بیش از پیش احساس می شد . پس از بحث و بررسی توسط اعضای جلسه و اظهار نظر کارشناسی مقرر شد اصلاحات این طرح توسط مشاور انجام و در جلسه آتی کمیسیون مجددا مطرح شود .




    مطالب مرتبط

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران