در حال بارگذاری ...
  • واگذاری پروژه‌های جدید طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن

    بنیاد سالیانه از محل منابع داخلی خود واحدهای مسکونی شهری را نوسازی و احداث می‌کند که ۱۳ هزار واحد هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود پنج هزار واحد از این میزان تا پایان سال آماده تحویل شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام این مطلب که محرومیت‌زدایی در استان سیستان‌و‌بلوچستان در دستور کار بنیاد قرار دارد ، از واگذاری پروژه‌های جدید طرح اقدام ملی مسکن به آن بنیاد خبر داد .

    جواد حق‌شناس در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و واحدهایی که احداث آن‌ها در این طرح بر عهده آن بنیاد قرار دارد ، همچنین دیگر برنامه‌های آن نهاد ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، احداث ۱۰۰ هزار واحد و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر احداث ۳۸ هزار واحد را در برنامه دارد .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خاطرنشان کرد : در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ، ۷۷ هزار متقاضی در مناطق تحت مسئولیت بنیاد ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم هرچه سریعتر پالایش این ثبت‌نام آغاز و نتایج اعلام شود .

    حق‌شناس همچنین در بیان دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن در بافت شهری اعلام کرد : بنیاد سالیانه از محل منابع داخلی خود واحدهای مسکونی شهری را نوسازی و احداث می‌کند که ۱۳ هزار واحد هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد . پیش‌بینی می‌شود پنج هزار واحد از این میزان تا پایان سال آماده تحویل شوند .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در بیان اقدامات آن بنیاد در استان سیستان‌و‌بلوچستان جهت محرومیت‌زدایی از استان ، اعلام کرد : بنیاد با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان مجموعه فعالیت‌هایی را در بافت‌فرسوده و حاشیه‌نشینی‌های سیستان و بلوچستان در دستور کار دارد . 

    احداث و نوسازی ۱۰ هزار واحد در بافت حاشیه‌ای زاهدان

    به گفته حق‌شناس ، مقدمات احداث و نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۵۰ هکتار زمین در بافت فرسوده و حاشیه‌های زاهدان در دستور کار بنیاد است که بخشی از این اراضی در مالکیت مردم و بخشی دیگر در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است . به مالکان آن مناطق تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی یارانه‌دار و همچنین ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود که سود تسهیلات، پنج درصد اعلام شده است .

    حق‌شناس گفت : مقرر شده در خارج از شهر چابهار و در حاشیه‌های آن حدود یک هزار هکتار زمین که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است، توسط بنیاد مسکن به واجدان شرایط منتقل و به این طریق بخشی از حاشیه‌نشینی‌های چابهار ساماندهی شود .

    به گفته وی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان توافق کرده است تا نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را در شهرهای زنجان، قم و کرمان در دستور کار قرار دهد . تسهیلات نوسازی این مناطق از طریق بانک‌ها تامین شده و احداث با همراهی اداره کل راه و شهرسازی و مشارکت مردم دنبال می‌شود.




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

             

    |

    نظرات کاربران