در حال بارگذاری ...
  • تدوین دستورالعمل راهنمای محاسبات و طراحی سازه‌های ساختمان

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حال تدوین و آماده‌سازی دستورالعمل مربوط به محاسبه طراحی ساختمان است که این کار در مرحله داوری قرار دارد و تحت عنوان راهنمای محاسبات و طراحی ساختمان شناخته می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل راهنمای محاسبات و طراحی ساختمان خبر داد و گفت : در این دستورالعمل ، توجه به طراحی سازه‌های ساختمان و نکاتی که باید مهندسان مدنظر قرار دهند ، مورد تاکید است .

    حامد مانی‌فر در خصوص نمایشگاه صنعت ساختمان که از ۸ تا ۱۰ دی در هتل المپیک برگزار می‌شود ، گفت : آخرین دستاوردها در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ارایه تحقیقات و الگوهای مناسب صنعت ساختمان توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در این نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد : در نمایشگاه صنعت ساختمان ، اهداف و برنامه‌های وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان ارائه خواهد شد. در عین حال بخشی از برنامه‌های نمایشگاه نیز به معرفی چگونگی تامین مسکن در طرح اقدام ملی تخصیص می‌یابد .

    مانی‌فر تصریح کرد : انتظار می‌رود تا در نمایشگاه صنعت ساختمان مجموعه فعالیت‌ها در خصوص ایمنی ، BIM (مدلسازی اطلاعات ساختمان) و همچنین فعالیت‌هایی که در تدوین پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰ در خصوص اجزای غیرسازه‌ای ساختمان تدوین شده نیز ارایه شود و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد .

    وی بر تبادل‌تجربیات در دومین نمایشگاه صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حال تدوین و آماده‌سازی دستورالعمل مربوط به محاسبه طراحی ساختمان است که این کار در مرحله داوری قرار دارد و تحت عنوان راهنمای محاسبات و طراحی ساختمان شناخته می‌شود . در این دستورالعمل ، توجه به طراحی سازه‌های ساختمان و نکاتی که باید مهندسان مد نظر قرار دهند ، مورد تاکید است .

    گفتنی است ، دومین نمایشگاه صنعت ساختمان ، ۸ تا ۱۰ دی در هتل المپیک برگزار می‌شود . موضوعات کنفرانس و دومین نمایشگاه صنعیت ساختمان شاملِ بافت‌های فرسوده ، ارزیابی و بهسازی سازه‌های موجود، مصالح و روش‌های تولید صنعتی ، مدیریت کیفیت و بهره‌وری ، نظامات اداری ، حقوقی ، قراردادی و بیمه ، تامین سرمایه و شناسایی چالش‌های آن، شهرهای هوشمند ، معماری ، شهرسازی و توسعه پایدار، و در نهایت کاربرد انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در صنعت ساختمان است .




    مطالب مرتبط

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران