در حال بارگذاری ...

آغاز تولید ۴۴۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول طرح اقدام ملی استان قم در آینده نزدیک

پالایش و راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان با استفاده از سامانه هایی مانند فرم (ج) و بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : در افق تولید مسکن و طرح جامع مسکن استان های کشور ، ۱۳۲۵۸ واحد مسکونی در استان قم تولید خواهد شد که در مرحله اول ، تولید تعداد ۴۴۰۰ واحد مسکونی به زودی کلید خواهد خورد .

حسن صبوری اظهار داشت : در مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی ، چهار هزار نفر در شهر قم و ۴۰۰ نفر متقاضی هم در شهرهای دیگر استان ثبت نام کرده‌اند . در مراحل بعدی و در صورت ایجاد ظرفیت جدید ، ثبت نام مجدد انجام خواهد گرفت . پالایش اولیه اطلاعات ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی حدود دو ماه به طول می‌انجامد و پس از مشخص شدن تعداد نفرات منتخب ، برای تکمیل ظرفیت ، سامانه ثبت نام مجدد بازگشایی خواهد شد .

وی با اشاره به این که سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی به صورت متمرکز و کشوری بوده است و اداره کل راه و شهرسازی استان قم در آن هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد ، تصریح کرد : پالایش و راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان با استفاده از سامانه هایی مانند فرم (ج) و بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام خواهد شد .

صبوری گفت : برای تولید مسکن های طرح اقدام ملی، چند قطعه از اراضی پردیسان به بنیاد مسکن استان به عنوان سازنده واحدها واگذار شده است . در حال حاضر در تعدادی از این اراضی ، آماده سازی انجام و نقشه های معماری و طراحی آن تهیه و تصویب شده است . در تولید واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی ، سازنده بنیاد مسکن خواهد بود و تعاونی های مسکن در این طرح ورود نخواهند داشت .

وی ادامه داد : از آن جا که در ثبت نام طرح اقدام ملی و واگذاری اراضی به بنیاد مسکن ، عملکرد خوب و سرعت عمل داشته ایم ، امیدواریم در احداث و تولید واحدهای مسکن طرح اقدام ملی جزو اولین ها و بهترین ها باشیم .

صبوری در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان توضیح داد : از کل واحدهای مساکن مهر استان قم تنها ۱۹۶ واحد از آن با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد باقی مانده است . مسکن مهر قم جزو بهترین مساکن مهر کشور و نسبت به اغلب استان های دیگر از سرعت تکمیل نسبتاً خوبی برخوردار بوده است .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

نظرات کاربران