در حال بارگذاری ...

خانه‌دار کردن اقشار میان و کم‌درآمدی با تولید مسکن در طرح اقدام ملی

توان دولت در پروژه طرح اقدام ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است اما ثبت‌نام‌هایی که در مرحله اول و تعدادی از استان ها در مرحله دوم در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر انجام شد ، نشان داد که در بسیاری از شهرها ، نیاز بیش از میزان ثبت‌نامی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : اجرایی‌کردن تولید مسکن در طرح اقدام ملی ، پاسخ به افکار عمومی به منظور کمک دولت به خانه‌دار کردن اقشار میان و کم‌درآمدی است .

محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نیاز سالانه مسکن طبق طرح جامع مسکن ۹۰۰ تا یک میلیون واحد مسکونی در سال است ، برنامه وزارت‌خانه را برای تحقق این مهم تشریح کرد .

محمودزاده با اشاره به اینکه نیازی که در طرح جامع مسکن و قانون برنامه ششم توسعه در خصوص تولید مسکن ، تاکید شده به این مفهوم نیست که برای تامین همه آن‌ها، دولت باید ورود کند ، تصریح کرد : قرار است همیشه مسکن توسط بخش خصوصی تولید شود و دولت تسهیل‌کننده و فراهم کننده شرایط تولید مسکن برای بخش خصوصی باشد . اما در عین حال با توجه به فضایی که به دلیل شرایط اقتصادی در کشور حاکم شده ، دولت برای کمک به بخش خصوصی وارد عمل شد و طرح اقدام ملی مسکن با این رویکرد و در پاسخ به افکار عمومی طراحی و وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شد .

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد : توان دولت در پروژه طرح اقدام ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است اما ثبت‌نام‌هایی که در مرحله اول و تعدادی از استان ها در مرحله دوم در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر انجام شد ، نشان داد که در بسیاری از شهرها ، نیاز بیش از میزان ثبت‌نامی است .

تولید مسکن به جریانی پایدار بدل می‌شود

محمودزاده افزود : وزارت راه و شهرسازی تمامی توان و اهتمام خود را با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن و تبدیل آن به جریان مستمر و دائمی به کار بسته تا تولید مسکن به جریانی مدوام و پایدار در کشور تبدیل شود . بدین‌معنا با ریل‌گذاری که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده ، سعی بر این است تا بخشی از اقشار میان‌درآمدی (متوسط) و کم‌درآمدی با طرح اقدام ملی مسکن ، صاحب خانه شوند .

وی در عین حال ، امضای تفاهم‌نامه با برخی از وزارتخانه‌ها همچون وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت تعاون ، کار و رفاه‌اجتماعی را گامی دیگر برای تلاش دولت در صاحب خانه‌دار کردن کارمندان ، کارگران ، فرهنگیان و دیگر اقشار هدف ، عنوان کرد . امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان ، ۴۰ هزار واحد برای معلولان ، ۲۰۰ هزار واحد با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برای مسکن کارگران و بازنشستگان و ۱۰۰ هزار واحد با وزارت دفاع برای بخشی از کارکنان نیروهای مسلح ، تلاش دولت برای خانه‌دار کردن اقشار هدف جامعه است .

محمودزاده در عین‌حال ، از انجام توافقات اولیه برای احداث مسکن با وزارتخانه‌های صنعت ، معدن و تجارت و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت : بخشی از جامعه هدفِ تفاهم‌نامه‌های منعقده وزارت راه و شهرسازی با دیگری وزارتخانه‌ها به طرح اقدام ملی مسکن متصل خواهند شد .
 




نظرات کاربران