در حال بارگذاری ...
  • ایجاد سیستم حمل و نقل انبوه از عوامل اصلی توفیق در شهرهای جدید

    عملیات اجرایی این پروژه به صورت جدی از سال ۹۰ آغاز شد و خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان ، با کمک و حمایت دولت در یک سال اخیر سرعت گرفت و با کار شبانه روزی بخش اجرایی هم اکنون به نقطه پایانی رسیده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی ایجاد سیستم حمل و نقل انبوه را یکی از عوامل اصلی توفیق شهرهای جدید اعلام کرد و گفت : در بسیاری از شهرهای جهان توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای حتی به توسعه شهری نیز تقدم دارد که امید داریم با افتتاح این خط ریلی بتوانیم به توسعه شهر و رونق بازار مسکن شهر جدید هشتگرد کمک کنیم .

    حبیب اله طاهرخانی بیان کرد : این پروژه با طول ۸/۲۵ کیلومتر از ایستگاه گلشهر کرج تا شهر جدید هشتگرد هم اکنون در مراحل نهایی تست گرم از سوی شرکت بهره برداری مترو بوده و به زودی با حضور ریاست محترم جمهور به افتتاح خواهد رسید .
    طاهرخانی با تأکید بر اینکه جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران ، کرج ، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق این طرح پیش بینی شده است گفت : بدون شک این قطار برقی امکان حمل و نقل سریع ، ارزان و ایمن تری را برای شهروندان نواحی مذکور فراهم کرده و جذابیت سکونت را در این مناطق بیش از گذشته خواهد کرد .
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه می تواند تا حد زیادی در رونق بازار مسکن شهر جدید هشتگرد مؤثر باشد گفت : عملیات اجرایی این پروژه به صورت جدی از سال ۹۰ آغاز شد و خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان ، با کمک و حمایت دولت در یک سال اخیر سرعت گرفت و با کار شبانه روزی بخش اجرایی هم اکنون به نقطه پایانی رسیده است .
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از هزینه اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تا مقطع کنونی برای این پروژه خبر داد و افزود : اقدامات محدودی در بخش ایستگاه به خصوص در ایستگاه تعیین شده در شهرستان های کوهسار ، گلسار و ماموت باقی مانده که هم اکنون در حال ساخت و انجام است .
    به گفته وی ایستگاه واقع شده در شهر جدید هشتگرد با مساحتی ۲۲ هزار کیلومتر مربعی یکی از بزرگترین ایستگاه های روسحطی مترو کشور به شمار رفته و آماده خدمات رسانی در حوزه های مختلف به مسافران است .
    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پروژه مترو هشتگرد در حال حاضر آماده بهره برداری اولیه است گفت : پروژه مذکور به خط ۵ متروی تهران در ایستگاه صادقیه متصل شده و مزایای چشمگیری از جمله کنترل و کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران ، کاهش بارترافیکی به خصوص در آزادراه تهران – قزوین و همچنین کاهش مصرف سوخت دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید مهستان و پردیس افتتاح شد ...

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    نظرات کاربران