در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای کاهش محرومیت های محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در سنندج

    احداث منبع ۲۰۰۰ متر مکعبی آب ، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه و احداث مدرسه ۹ کلاسه ، بهسازی معابر ، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به جدیت این اداره کل در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به ویژه سنندج گفت : بالغ بر ۴۲۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری در شهر سنندج تعریف شده است .

    محمدصدیق ثابتی اظهار کرد : هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است که به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه های راه و مسکن ، در راستای سیاست های دولت محترم ارتقای کیفیت شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبود های محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت های ناکارآمد اقدام کرده است .

    ثابتی اذعان کرد : احداث منبع ۲۰۰۰ متر مکعبی آب ، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه و احداث مدرسه ۹ کلاسه ، بهسازی معابر ، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد .

    وی افزود : پله گذاری معابر شیب دار در ۲ فاز ، احداث پارک کودک ، اجرای شبکه فاضلاب ، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه و کانون ، تقویت پل های آبرو ، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان ) سنندج انجام شده و یا عملیات اجرایی آنها ادامه دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به احداث بلوار ۲۳ متری به طول حدود ۱۲۰۰ متر و اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای خیابان ۱۴ متری در ناحیه منفصل حسن آباد سنندج گفت : در مرکز شهر سنندج نیز مرمت استحفاظی منزل رشیدی ، طراحی و بازسازی سرای رشیدی و احداث پیاده راه فرهنگی تاریخی از جمله اقداماتی است که برای حفظ هویت شهری ، ایجاد ارتباط مؤثر بین بافت تاریخی و زندگی امروزی ، زنده سازی فضاهای تاریخی شهر ، احیاء اقتصاد بازار و ایجاد کریدور گردشگری و رونق اقتصادی در شهر سنندج در حال اجرا است .

    ثابتی خاطر نشان کرد : از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری در شهر سنندج می توان از بهسازی معابر و احداث مدرسه ۹ کلاسه در ننله ، اصلاح شبکه فاضلاب و پله گذاری معابر شیب دار و بهسازی معابر در محله فرجه نام برد .




    مطالب مرتبط

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    نظرات کاربران