در حال بارگذاری ...
  • ۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن واجد شرایط نیستند

    در بعضی از استان‌ها که ظرفیت کمی داشتند و باید زمین بیشتری به آن‌ها اختصاص می‌دادیم نیز در حال آماده‌سازی پروژه هستیم و به‌زودی مرحله دوم ثبت‌نام‌ را در این استان‌ها آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط این طرح را به‌نام و با کد ملی شناسایی و به پروژه‌ها متصل کنیم تا پروژه خود را بشناسند و با سازنده ارتباط برقرار کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن واجد شرایط نیستند از حذف این تعداد در مرحله پالایش خبر داد و گفت : مرحله دوم ثبت‌نام‌ این طرح به‌زودی در تعدادی از استان‌های کشور آغاز می‌شود .

    محمد اسلامی که برای افتتاح و بهره‌برداری از تعدادی پروژه‌ عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به استان گیلان سفر کرده است با اشاره به ساخت چندین بیمارستان در  کشور توسط این وزارتخانه گفت : یکی از این بیمارستان‌ها در شهرستان پارس‌آباد اردبیل با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد . دو بیمارستان ۲۳۰ تخت‌خوابی تالش و ۱۳۲ تخت‌خوابی لنگرود در استان گیلان نیز در دست ساخت است که برای ساخت این دو بیمارستان تاکنون حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و به‌زودی توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تجهیز و آماده بهره‌برداری خواهند شد .

    وی همچنین از تکمیل و بهره‌برداری از هشت بیمارستان دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد : این بیمارستان‌ها پس از ساخت به وزارت بهداشت ، تحویل داده می‌شود .

    اسلامی در خصوص ساخت راه‌های مواصلاتی در استان گیلان نیز گفت : امروز در شهرستان لنگرود یک کمربندی را با حضور رییس‌جمهور افتتاح کردیم که مقداری از عملیات آن از جمله ساخت یک تقاطع غیر همسطح باقی مانده است؛ مرحله انتخاب پیمانکار برای ساخت این تقاطع انجام شده است و ظرف هفته آینده کارگاه ساخت تقاطع تجهیز و عملیات ساخت آغاز خواهد شد . حرکت کنونی که برای تکمیل و ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی در کشور آغاز شده است بتواند به سفر ایمن‌تر و روان‌تر مردم کمک کند .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ملی مسکن پرداخت و در این باره گفت : مرحله نخست ثبت‌نام طرح را پشت سر گذاشته‌ایم ؛ متاسفانه در برخی شهرها ۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط نیستند که در مرحله پالایش باید حذف شوند و معدل کشوری در این خصوص حدود ۳۰ درصد است . در بعضی از استان‌ها که ظرفیت کمی داشتند و باید زمین بیشتری به آن‌ها اختصاص می‌دادیم نیز در حال آماده‌سازی پروژه هستیم و به‌زودی مرحله دوم ثبت‌نام‌ را در این استان‌ها آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط این طرح را به‌نام و با کد ملی شناسایی و به پروژه‌ها متصل کنیم تا پروژه خود را بشناسند و با سازنده ارتباط برقرار کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    نظرات کاربران