در حال بارگذاری ...

مقاوم سازی پنج هزار مسکن روستایی در شهرستان کوهدشت

عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است ، با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد . تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت : پنج هزار واحد مسکن روستایی کوهدشت مقاوم‌سازی شده و سهمیه امسال این شهرستان نیز حدود ۲ هزار واحد است .

مسعود رضایی در جلسه با فرماندار کوهدشت افزود :‌ براساس سهمیه تعیین شده سالجاری مقاوم سازی بیش از یکهزار واحد مسکن روستایی و بیش از ۸۰۰ واحد احداثی سیل زده در این شهرستان انجام می شود که مجموع واحدهای بهسازی شده به هفت هزار واحد می رسد . با توجه به اسکان بیش از ۱۷ هزار جمعیت خانوار روستایی در شهرستان کوهدشت ، منازل روستایی این شهرستان باید مقاوم سازی و طرح‌های هادی نیز با دقت ، اجرایی شوند که در این مسیر نیازمند همکاری مردم هستیم .

وی همچنین از اختصاص ۱۰ هکتارزمین جهت جابجایی روستای چم برزو شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت : ۱۱ روستا در منطقه رودبار و در حریم سد سیمره واقع شده‌اند که باید در انتقال این روستاها به مناطق امن ، تسریع شود . در این راستا تمامی عملیات تسطیح و آماده‌سازی این سایت توسط ماشین‌آلات بنیاد مسکن استان لرستان و برای این مهم ، ۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی شده است .

رضایی سطح معابر این سایت را ۲۰ هزار مترمربع عنوان کرد و ادامه داد : ساکنین این روستا به منظور تشکیل پرونده ، معرفی به بانک و شروع عملیات ساخت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوهدشت مراجعه نمایند .

عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است ، با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد . تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است .




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

نظرات کاربران