در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق حق تقدم

    بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات از محل اوراق به واحدهای مسکونی بین ۲۵ تا ۳۰ سال نیز به شکل انفرادی و زوجین تعیین شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با ابلاغ افزایش سقف تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن به بانک‌ها ، سقف تسهیلات با احتساب جعاله در تهران به ۲۴۰ میلیون تومان رسید .

    چندی پیش (۴ دی) شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از محل اوراق موافقت کرد . با ابلاغ افزایش سقف تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات شهروندان قادر خواهند بود بخشی از مبلغ واحدهای مسکونی خود را از محل تسهیلاتی که از بانک مسکن دریافت می‌کنند پرداخت کنند .

    بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بدون جعاله برای واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت در تهران به صورت انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان است . همچنین ، سقف تسهیلات برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان ، مراکز استان ها ۱۶۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تعیین شده است .

    بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات از محل اوراق به واحدهای مسکونی بین ۲۵ تا ۳۰ سال نیز به شکل انفرادی و زوجین تعیین شد . طبق مصوبه ابلاغ شده ، سقف تسهیلات انفرادی از محل اوراق در تهران ۸۰ میلیون تومان ، در مراکز استان ها ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمیعت ۴۰ میلیون تومان است . همچنین سقف تسهیلات زوجین از محل اوراق در تهران ۱۶۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است .

    در عین حال سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق حق تقدم به شکل انفرادی و زوجین در تمامی شهرها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است . بنابراین متقاضیان مبالغ اعلام شده را می‌توانند به اضافه ۴۰ میلیون تومان جعاله دریافت کرده و برای خرید و یا ساخت واحدهای مسکونی موردنظر خود اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی ، اعتمادسازی صورت گرفته است .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران