در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات تسهیلات پرداختی بانک مسکن طی ۹ ماه سال جاری

    تسهیلات خرید در ۹ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد و میزان مبلغ کاهش و تسهیلات ساخت و فروش اقساطی ناشی از مشارکت در میزان و تعداد رشد را تجربه کرده است . تسهیلات خرید کاهش اما ساخت ، تولید و مشارکت افزایش یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن روند تسهیلات‌دهی آن بانک را در بخش مسکن و غیر مسکن در نه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد .

    محمدحسن علمداری گفت : بانک مسکن در مجموع در ۹ ماه نخست سال جاری در بخش‌های ساخت ، خرید و فروش اقساطی ناشی از مشارکت در بخش‌های مسکن و غیر از مسکن به ۲۳۲ هزار و ۷۲۱ واحد تسهیلات به میزان ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است . در بخش ساخت به ۳۱ هزار و ۲۰۰ واحد به میزان بیش از ۳ هزار میلیاردتومان پرداخت شده است .

    به گفته علمداری ، در بخش خرید نیز بانک مسکن در ۹ماهه نخست سال جاری به ۱۰۴ هزار و ۴۰۸ واحد و به میزان ۵۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است و در بخش فروش اقساطی ناشی از مشارکت نیز ۹۷ هزار ۱۱۳ واحد به میزان ۴ هزار میلیاردتومان پرداخت شده است . ارایه تسهیلات بانک مسکن به ساخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد ۴۶ درصد و در میزان مبلغ ۵۱ درصد رشد داشت .

    علمداری گفت : تسهیلات خرید در ۹ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد و میزان مبلغ کاهش و تسهیلات ساخت و فروش اقساطی ناشی از مشارکت در میزان و تعداد رشد را تجربه کرده است . تسهیلات خرید کاهش اما ساخت ، تولید و مشارکت افزایش یافته است .

    به گفته وی ، بانک مسکن به غیر از مسکن در سایر بخش های غیر از مسکن به عنوان نمونه در بخش های صنعت و آزادراهی وام پرداخت می‌کند .
     




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    نظرات کاربران