در حال بارگذاری ...
  • مروری بر تفاهم‌نامه‌های تولید مسکن میان وزارت راه و شهرسازی و سه وزارتخانه دیگر

    در تولید مسکن به رونق تولید ، اشتغال و سایر سیاست‌های دولت کمک خواهیم کرد و با همکاری صمیمانه و خواست صادقانه تلاش می‌کنیم تا در دو سال باقیمانده دولت بتوانیم این طرح را محقق کنیم . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تاکنون سه تفاهم نامه احداث مسکن بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان ، با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن نیروهای مسلح و با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران و بازنشستگان به امضا رسیده است .

    وزارت راه و شهرسازی تمامی توان و اهتمام خود را با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن و تبدیل آن به جریان مستمر و دائمی به کار بسته تا تولید مسکن به جریانی مدوام و پایدار در کشور تبدیل شود . بدین‌معنا با ریل‌گذاری که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده ، سعی بر این است تا بخشی از اقشار میان‌درآمدی (متوسط) و کم‌درآمدی با طرح اقدام ملی مسکن ، صاحب خانه شوند .

    به همین منظور در راستای تولید مسکن ، وزارت راه و شهرسازی امضای تفاهم‌نامه با برخی از وزارتخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است . تاکنون تفاهم‌نامه همکاری احداث مسکن با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان ، با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برای احداث ۲۰۰ هزار مسکن کارگران و بازنشتسگان و با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی سه سال به امضا رسیده است .

    تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح

    دوم تیرماه سال جاری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهمنامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه ها راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید .

    بر اساس این تفاهمنامه ، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و و وزارت دفاع در همکاری مشترک ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را برای نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت‌های و توان طرفین و همکاری نهادها و بانک‌ها اجرا کنند ؛ مدت زمان اجرای این پروژه حداکثر سه سال است و مقرر شد تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد .

    در همین راستا نیز جلسات متعددی بین وزارتخانه های راه و دفاع برای اجرایی و عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه برگزار شد .

    در جلسه امضای تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، امیرسرتیپ حاتمی با اعلام این مطلب که وزارت دفاع در امر تولید مسکن ، اشتغال و سایر سیاست های دولت ، همگام با دولت قدم بر می‌دارد ، گفت : در تولید مسکن به رونق تولید ، اشتغال و سایر سیاست‌های دولت کمک خواهیم کرد و با همکاری صمیمانه و خواست صادقانه تلاش می‌کنیم تا در دو سال باقیمانده دولت بتوانیم این طرح را محقق کنیم . 

    وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از مراسم امضای آن تفاهم نامه از عملیاتی شدن و آغاز به احداث ۱۱۰ پروژه مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی با حضور رییس جمهوری خبر داد و در بیان ویژگی‌های تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت دفاع ، توضیح داد : احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح ، کاری متفاوت است و در چهارچوب‌ ضوابط و مقررات با دستور مقام معظم رهبری نسبت به احداث مسکن در اراضی خود نهادها و وزارتخانه ها انجام می شود . بدین معنا اراضی دولتی که تحت اختیار وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها قرار دارد برای ساخت واحدهای مسکونی به همان سازمان ، نهاد و وزارتخانه تعلق می گیرد . 

    تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان

    تفاهم نامه وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش نیز آذرماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای محمد اسلامی و محسن حاجی میرزایی رسید . بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در سه سال اجرای و عملیاتی شود .

    در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث مسکن فرهنگیان ، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی ۳۵۷ تعاون آن وزارتخانه برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت : این تفاهمنامه سرآغاز اتفاقات مهمی در عرصه خانه‌دار شدن مسکن فرهنگیان است و باید جایگاه رفیع معلمان ارتقا یابد ، معیشت و زندگی آنها تامین شود . 

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در آن مراسم با اعلام اینکه تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت آموزش و پرورش طی سه سال محقق می شود ، گفت : فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند در اولویت صاحبخانه شدن موضوع تفاهمنامه دو وزارتخانه هستند . 

    تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران و بازنشستگان

    تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار ، تعاون و رفاه‌اجتماعی برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان نیز اول دیماه سالجاری به امضای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفت . بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران ، مستمری بگیران و بازنشستگان طی سه سال عملیاتی و اجرایی شود .

    محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران و بازنشستگان گفت : از ظرفیت تعاونی ها برای تامین مسکن کارگران استفاده می کنیم . 

    محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران ، مستمری بگیران و بازنشستگان که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای وی و همچنین محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسید ، گفت : امضای این تفاهم‌نامه گام مهم و موثری در خانه دار کردن اقشار کارگر ، بازنشسته و مستمری بگیر به شمار می‌رود که امیدواریم تداوم پیدا کند .

    وزیر راه و شهرسای با اشاره به اینکه همکاری دو وزارتخانه در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی سه سال محقق می شود ، افزود : واجدان شرایط توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و معرفی خواهند شد . 




    مطالب مرتبط

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران