در حال بارگذاری ...

تامین زمین ۲۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در استان مرکزی

بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تامین زمین با ظرفیت ۲۰۲۳ واحد صورت پذیرفته که تعداد ۱۵۰۳ واحد آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تعداد ۵۲۰ واحد آن با به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ‌، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تامین و واگذاری زمین با ظرفیت ساخت ۱۵۰۳ واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با ظرفیت ۵۲۰ واحد مسکونی به کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان مرکزی خبر داد .

احمد مرزبان با اعلام این خبر بیان داشت : با توجه به برنامه‌های دولت و وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به خانه مناسب خصوصا گروه‌های کم‌درآمد جامعه و به منظور ارتقاء کمی وکیفی مسکن تولیدی کشور و در راستای اجرای طرح اقدام ملی ، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در سطح شهرهای استان مرکزی از جمله ساوه - غرق آباد - خمین - محلات - نیم ور - دلیجان - نراق - شازند - مهاجران - توره - مامونیه - زاویه - پرندک - تفرش - کمیجان - آشتیان - خنداب - فراهان اقدام به تامین زمین کرده است .

وی بیان داشت : بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تامین زمین با ظرفیت ۲۰۲۳ واحد صورت پذیرفته که تعداد ۱۵۰۳ واحد آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تعداد ۵۲۰ واحد آن با به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .

مرزبان اظهار داشت : زمین‌های واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مرکزی جمعا ۱۱۷۹۹۸ مترمربع و زمین‌های واگذاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) جمعا به میزان ۳۱۶۳۹ مترمربع است .

این مقام مسئول افزود : پس از طی مراحل واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد مطابق با مقررات مندرج به متقاضیان واجد شرایط شرکت کننده در طرح اقدام ملی ، متناسب با شهر مورد تقاضا واگذار خواهد شد .




مطالب مرتبط

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

نظرات کاربران