در حال بارگذاری ...
  • موافقت با جابه‌جایی ۴ روستای در معرض خطر استان چهارمحال و بختیاری

    از مجموع ۴۷ روستا تاکنون تامین اعتبار برای درجاسازی و مقاوم سازی ۷روستا در کمیته امور زیربنایی تصویب شده است که ۳ روستا جابه جا و ۴ روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از موافقت با جا‌به‌جایی و یا در جاسازی ۴ روستای در معرض خطر رانش زمین این استان خبر داد .

    سهراب رییسی گفت : در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان‌سنجی ، با جا به جایی یا در جاسازی روستاهای خویه ، دره شیخ‌عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد . در این جلسه مقرر شد مراتب تصویب جابه جایی یا در جاسازی آبادی‌های یاد شده در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان ، برای اقدامات بعدی پیگیری شود .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به وجود ۱۸۰ روستای در معرض خطر در این استان گفت : از ۲ سال گذشته تاکنون ۸۵ روستا در ۵۵ نقطه جا به جا ، تجمیع ، اسکان و عملیات جا به جایی و یا در جاسازی شد و این امور برای ۴۷ روستای در معرض خطر در حال پیگیری است .

    رییسی افزود : از مجموع ۴۷ روستا تاکنون تامین اعتبار برای درجاسازی و مقاوم سازی ۷روستا در کمیته امور زیربنایی تصویب شده است که ۳ روستا جابه جا و ۴ روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد . برای جا به جایی ۴۰ روستای باقیمانده از مصوبات سفر  رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    استان چهارمحال و بختیاری دارای ۹۴۷ هزار نفر جمعیت در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی است که از این جمعیت ۶۰ درصد شهری و ۴۰ درصد روستایی است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران