در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح هادی ۶۰ روستای استان قم در سال آینده

    در استان قم ۲۰۰ روستا وجود دارد که ۱۳ روستا طرح هادی به‌صورت صد درصد در آن اجرا شده و در ۶۰ روستا اجرای طرح هادی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجرا بوده و در کل ۶۰ درصد روستاها فعالیت‌های طرح هادی در آن در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت : در حال حاضر در ۱۵۴ روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال ۹۸ ، ۵۸ روستا بازنگری طرح هادی آن اجرا می‌شود .

    داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد ، به ارائه گزارش از عملکرد اداره کل بنیاد مسکن قم پرداخت و گفت : بازنگری طرح هادی روستایی با افق ۱۰ ساله برای ایجاد تسهیلات موردنیاز روستاییان در دستور کار قرارگرفته است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از عدم مشکل در ارائه زمین به متقاضیان در روستاهای قم بیان کرد : در حال حاضر در ۱۵۴ روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال ۹۸ ، در ۵۸ روستا بازنگری طرح هادی اجرا می‌شود .

    وی از اجرای طرح هادی در ۶۰ روستا در سال ۹۹ خبر داد و گفت : در استان قم ۲۰۰ روستا وجود دارد که ۱۳ روستا طرح هادی به‌صورت صد درصد در آن اجرا شده و در ۶۰ روستا اجرای طرح هادی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجرا بوده و در کل ۶۰ درصد روستاها فعالیت‌های طرح هادی در آن در حال اجرا است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم آمار صدور اسناد روستایی را اعلام کرد و گفت : در سال ۹۷ ، ۴۵۰ سند روستایی صادر شده که این عدد در سال ۹۸ به ۲ هزار سند افزایش‌ یافته و درمجموع ۱۶ هزار و ۶۵۰ سند تا امروز صادرشده است.

    وی واگذاری اراضی روستایی را نیز مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد : در سال ۹۷ در ۴۰ روستا ۲۷۵ قطعه زمین روستایی واگذار شده که این عدد در سال ۹۸ به ۴۵۰ قطعه زمین در ۳۶ روستا رسیده که درمجموع  ۶ هزار ۲۰۰ قطعه زمین واگذارشده است . در سال ۹۷ بنیاد مسکن ۱۹هکتار در ۵ روستا را تملک کرده و در سال ۹۸، ۴۹ هکتار در ۱۰ روستا ثبت‌ شده و در مجموع ۸۰۰ هکتار در ۶۵ روستا زمین تملک شده است .

    وی تعداد پروانه صادرشده در سال ۹۷ را یک هزار و ۶۵۰ فقره نام برد و بیان کرد : در سال ۹۸ این عدد به دو هزار فقره پروانه رسیده که درمجموع ۱۵ هزار فقره پروانه در حوزه  خدمات  انجام‌شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران