در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات اسکان موقت به ۳ هزار خانوار روستایی زلزله‌زده‌ آذربایجان‌شرقی

    زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان‌باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت : برای ۳ هزار خانوار روستایی که واحد مسکونی خود را در زلزله ۱۷ آبان میانه از دست دادند یا کانکس تهیه شده و یا تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده است .

    حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی ، اظهار کرد : برای ۳۰۰ خانوار کانکس واگذار شده و برای ۲۷۰۰ خانوار تسهیلات اسکان موقت به منظور اجاره بها پرداخت شده است .

    وی با اعلام اینکه آواربرداری بیش از ۲۲۵۰ واحد مسکونی تاکنون انجام شده است ، افزود : برای واحدهای دامی تاکنون ۱۰۰۰ فقره تشکیل پرونده شده است . تا پایان بهمن ماه سالجاری مقاوم سازی تمامی واحدهای تعمیری و تا پایان تیر ماه سال آینده بازسازی تمامی واحدهای دائمی به اتمام برسد .

    زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان‌باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد .

    بر اساس تصمیم دولت قرار شد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود . علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران