در حال بارگذاری ...
  • همکاری مرکز تحقیقات با میراث‌فرهنگی در زمینه استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت‌وساز

    زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه در راستای انجام وظایف قانونی هر دو دستگاه و خصوصا نقش علمی و حاکمیتی «مرکز» در استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت وساز و با تمرکز بر موضوعات مورد توجه در محدوده فعالیت «معاونت » که به موضوعات اسکان شهروندان در محیط‌های تاریخی شهر و روستا مرتبط است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف گسترش همکاری‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی ، تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند .

    در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمد شکرچی‌زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی و تنی چند از مدیران دو مجموعه برگزار شد ، تفاهم‌نامه ۸ ماده‌ای با موضوع همکاری و مشارکت در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات طرفین و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط با بخش‌ها و اجزای دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه با رعایت ضوابط و مقررات هر دو طرف به امضای طرفین رسید .

    زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه در راستای انجام وظایف قانونی هر دو دستگاه و خصوصا نقش علمی و حاکمیتی «مرکز» در استانداردسازی مصالح و روش‌های ساخت و ساز و با تمرکز بر موضوعات مورد توجه در محدوده فعالیت «معاونت » که به موضوعات اسکان شهروندان در محیط‌های تاریخی شهر و روستا مرتبط است .

    بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ، توسعه و تبادل همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی ، همکاری در انجام پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مشترک و استفاده از ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و امکانات فیزیکی طرفین تفاهم‌نامه، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی و پژوهشی و دوره‌های آموزشی با استفاده از امکانات طرفین ، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ملی و استفاده مشترک از ظرفیت برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) در جهت انجام مأموریت‌های مشترک هر دو دستگاه و خصوصاٌ موضوع تهیه استانداردهای مصالح و معماری سنتی ایران حوزه‌هایی است که امضاکنندگان این تفاهم‌نامه در چهارچوب آنها عمل خواهند کردند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب ...

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برنامه آن مرکز برای اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه ...

    |

    نظرات کاربران