در حال بارگذاری ...
  • بسته شدن پرونده مسکن مهر استان مرکزی تا ۲۰ اسفند ماه

    از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان ، ۲۳ هزار و ۱۹۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل و به مالکان تحویل داده شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ثبت‌نام ۱۹۹۱ نفر در مرحله نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد و گفت : ۱۵۱ هزار متر مربع زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار می‌گیرد .

    احمد مرزبان با اشاره به این‌که سهمیه ابلاغی استان مرکزی ۲۰ هزار و ۸۹۰ واحد است ، گفت : ۱۲ هزار از این تعداد مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و هشت هزار و ۸۹۰ واحد نیز مربوط به کلان‌شهر اراک و سایر شهرهای استان است .

    وی افزود : در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان مرکزی هزار و ۹۹۱ نفر برای خانه‌دار شدن از این طریق ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر ظرفیت شناسایی‌شده برای ثبت‌نام فازهای بعدی این طرح در استان نیز شش هزار و ۳۳ واحد است و به دنبال شناسایی سایر زمین‌هایمان در سطح استان هستیم و این عدد افزایش خواهد یافت .

    زمین ساخت ۲۱۲۸ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار می‌گیرد

    مرزبان در خصوص میزان زمین‌های آماده‌شده برای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان نیز گفت : تاکنون در دو قسمت نسبت به واگذاری زمین اقدام کرده‌ایم و در این راستا ۱۱۶ هزار و ۳۶۵ مترمربع زمین به استعداد ساخت هزار و ۵۰۳ واحد مسکونی برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۳۵ هزار مترمربع زمین به استعداد ساخت ۶۲۵ واحد مسکونی نیز برای کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر گرفته‌ایم .

    ۲۰ اسفند پایان پروژه مسکن مهر استان

    وی در خصوص مسکن مهر استان مرکزی نیز گفت : از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان ، ۲۳ هزار و ۱۹۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل و به مالکان تحویل داده شده است . در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز از مجموع ۹ هزار و ۳۲۶ واحد مسکونی تعداد هشت هزار و ۵۹۹ واحد تحویل داده شده است و در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز دو هزار و ۶۵۵ واحد ، دو هزار و ۵۳۸ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان این‌که در مجموع حدود ۳۸ هزار واحد تحویل داده شده است ، خاطرنشان کرد : تعدادی از تعاونی‌های استان نیز مشکل حقوقی داشتند که پیشرفت فیزیکی آنها کمتر از ۱۰ درصد بود . موضوعات حقوقی این واحدها را نیز پیگیری کرده‌ایم . در مجموع در استان مرکزی فقط ۷۲ واحد مسکن مهر باقی‌مانده است که امیدواریم تا ۲۰ اسفندماه پرونده مسکن مهر استان بسته و جشن اختتامیه آن برگزار شود .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران