در حال بارگذاری ...
  • تشریح روند ساخت مسکن کارگران در طرح اقدام ملی

    در کنار تشکیل تعاونی اعضا و نیاز به میزان زمینی که باید واحدهای مسکونی کارگران در آنها ساخته شود ، آورده متقاضیان نیز تعیین شده است . بدین‌معنا هر متقاضی در این طرح باید بین ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان آورده داشته باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی را برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک این وزارت‌خانه با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تشریح کرد .

    پروانه اصلانی در خصوص اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مسکن کارگران ، مستمری‌بگیران و بازنشستگان که موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است ، گفت : در قالب این تفاهم‌نامه ، کارگران در قالب تعاونی‌های صنفی ، دسته‌بندی ، اعضای چندین تعاونی تشکیل و نیاز کارگران برای شهرک‌های صنعتی ، تعیین شده است .

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه نیاز کارگران به مسکن در کنار شهرک‌های صنعتی مشخص شده از تعیین میزان زمین‌ها برای اینکار خبر داد و افزود : در کنار تشکیل تعاونی اعضا و نیاز به میزان زمینی که باید واحدهای مسکونی کارگران در آنها ساخته شود ، آورده متقاضیان نیز تعیین شده است . بدین‌معنا هر متقاضی در این طرح باید بین ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان آورده داشته باشد .

    اصلانی در ادامه با اعلام اینکه کارگران شناسایی و دسته بندی شده در حال معرفی به استان های مختلف هستند ، توضیح داد : معرفی کارگران نیازمند مسکن به استان‌های قزوین و تهران در حال انجام است .

    وی با اشاره به اینکه زمین برای احداث واحدهای مسکونی کارگران نزدیک به شهرک‌های صنعتی در حال احصاست ، گفت : تامین مسکن کارگران در قالب تفاهم‌نامه انجام خواهد شد . تعاونی ها زیرنظر اتاق تعاون و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند و این دو نهاد در کنار هم احداث واحدهای مسکونی کارگران را که موضوع تفاهم نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است انجام خواهند داد .

    احداث مسکن کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی

    وی در خصوص نقش وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن کارگران و موضوع تفاهم نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگران ، گفت : نقش وزارت راه و شهرسازی، تامین زمین و معرفی آنها به دستگاه های متولی طرح اقدام ملی است تا بتوانند تامین مسکن این افراد را انجام دهند .

    این مسئول در وزارت راه و شهرسازی از تشکیل سه تعاونی در جوار شهرک‌های صنعتی و در حوزه اشتهارد ، ایوانکی تهران و قزوین بین شهرک‌های کاسپین یک و دو خبر داد و افزود : تاکنون تعداد افرادی که فاقد مسکن هستند و توان بخشی از این آورده را دارند تعیین شده و سه تعاونی تشکیل شده است .

    وی یادآور شد : وزارت تعاون و اتاق تعاون با اعضایی که تشکیل داده است آماده هستند تا وزارت راه و شهرسازی تامین زمین کند و آنها شروع به ساخت کنند . در مدل جدید همکاری با تعاونی‌های کارگری از مدل زنجیره تامین مصالح استفاده می‌شود . در همین خصوص نیز با شرکت‌های تامین مصالح صبحت شده است تا بتوان به شکل عمده و ارزان‌تر برای قشر ، تامین زمین انجام داد .

    وی اعلام کرد : کارفرمایان کارگران این طرح نیز پذیرفتند تا سپرده‌گذاری در بانک‌ مسکن را انجام دهند تا آنها بتوانند وام صندوق مسکن یکم را بعد از یکسال دریافت کنند . بانک‌مسکن در حال انجام رایزنی‌هایی است تا نهاد کارفرما قابلیت سپرده‌گذاری داشته باشد و وام به اعضای تعاونی پرداخت کند .




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص زمین برای ساخت بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش ...

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

    |

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    نظرات کاربران