در حال بارگذاری ...

آماده شدن ۸۰ هزار واحد مسکن مهر برای تحویل به متقاضیان

این تعداد به‌ویژه در شهرهای پردیس و پرند قرار دارند . در حدود ۲۵۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید حومه تهران قرار دارد و ابنیه مسکن مهر در اغلب شهرهای جدید ، تکمیل و بخش اعظم واحدها به مالکان تحویل داده شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید از آماده شدن ۸۰ هزار واحد مسکن مهر برای تحویل به متقاضیان خبر داد .

نادر عربی در خصوص واگذاری واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید ، گفت : در سطح شهرهای جدید از کل واحدهای مسکن مهر مورد تعهدمان که در حدود ۳۵۰ هزار واحد است ، ابنیه ۳۳۵ هزار واحد را کامل کرده‌ایم و ۲۵۰ هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده شده است .

وی با اشاره به این‌که حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر اکنون آماده تحویل است ، گفت : این تعداد به‌ویژه در شهرهای پردیس و پرند قرار دارند . در حدود ۲۵۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید حومه تهران قرار دارد و ابنیه مسکن مهر در اغلب شهرهای جدید ، تکمیل و بخش اعظم واحدها به مالکان تحویل داده شده است .

وی با اشاره به این‌که به‌جز شهرهای جدید حومه تهران به‌ندرت شهری جدیدی داریم که واحد مسکن مهر نیمه‌تمام داشته باشد ، گفت : در این شهرها مسکن مهر یا در مرحله فروش اقساطی و یا تحویل داده شده است .

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید ، مشکلات مسکن مهرهای ناتمام شهرهای حومه تهران را به چند دلیل دانست و تصریح کرد : در این شهرها مسکن مهر به صورت انبوه‌سازی بوده است . برای مثال در حدود یک‌صد هزار واحد مسکن مهر در هر یک از شهرهای پردیس و پرند ساخته می‌شود که این تعداد مانند یک شهر است و این واحدها عمومأ در زمین‌های بکر فاقد امکانات و خدمات ساخته شده است ؛ بنابراین تا آماده شدن زمین برای ساخت ، زمان زیادی صرف شده و همه این موارد به روند طولانی ساخت واحدها منجر شده است . در این مدت قیمت‌ها نیز افزایش یافته است . در عین حال این پروژه‌ها قرار بوده است که با پول خود مردم و تسهیلات بانکی ساخته شود . ما تعداد کمی متقاضی داریم که واحد آن‌ها فروش اقساطی شده اما تحویل داده نشده است . عمده مشکل نیز چند مورد نقص اساسی نظیر نبود آسانسور است . نبود آسانسور در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی به‌ویژه در پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر بوده است که خوشبختانه این مشکل هم‌اکنون حل و فصل شده است . برای مثال در پروژه‌های مسکن مهر پردیس در فاز یازده در اغلب موارد آسانسور یا نصب شده و یا خریداری شده و در حال نصب است و در برخی فازها مثل فاز هشت پردیس نیز این مورد به تدریج در حال انجام است .

وی، با اشاره به ۱۰ هزار واحد آماده واگذاری در شهر جدید پردیس ، گفت : در بیشتر موارد مردم برای تحویل واحد مراجعه نکرده‌اند . تحویل کامل واحد نیازمند چند اتفاق است . برای مثال در فاز یازده پردیس واحدها با تمامی امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده است واگذار می‌شود .

عربی افزود : واحدهای زون‌های چهار و پنج فاز یازده پردیس با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته شده ، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است . در عین حال در همین پروژه‌ها ، دولت به ازای هر واحد در حدود یک‌صد میلیون تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است . ولی تلاش می‌شود تا زمانی که واحد سکونت‌پذیر نباشد تحویل داده نشود . در مواردی نیز حتما نیاز به حضور متقاضی در واحد است تا تمام امکانات کامل شود . برای مثال در مورد انشعابات ، شبکه آماده است و برای نصب کنتور ، متقاضی حتما باید در واحد ساکن شود . البته ممکن است در برخی پروژه‌ها ایراداتی وجود داشته باشد اما در زمان تحویل ، چک‌لیستی وجود دارد که با حضور متقاضی ، سازنده و نماینده شرکت عمران شهر جدید ، بررسی می‌شود و در صورت نقص سازنده موظف به تا شش‌ماه پس از تحویل این نقایص را برطرف کند .

وی واسطه‌گری در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر را یکی از مشکلات شهرهای جدید برشمرد و افزود : تلاش می‌شود این موضوع نیز سر و سامان پیدا کند . هم‌اکنون مصوبه‌ای را تهیه کرده‌ایم که در صورت تصویب ، با این موارد برخورد می‌شود و سود وام بانکی واحدهایی که تحویل گرفته نمی‌شوند از چهار به ۱۸ درصد افزایش یابد .




مطالب مرتبط

       

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

|

خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

نظرات کاربران