در حال بارگذاری ...

انتقال ۸۱۱ خانه در پهنه خطر منبع آب اهواز با اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری

برای ساکنان واقع در پهنه خطر منبع آب امکان صدور سند مالکیت وجود ندارد و تنها براساس طرح تفصیلی برای سایر منازل مسکونی این منطقه در صورت سکونت قبل از سال ۸۳ امکان صدور سند وجود دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : ۸۱۱ خانه در پهنه خطر منبع آب با اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان به منطقه سپیدار منتقل خواهند شد .

محمد حسین پناهی فر در خصوص جابه‌جایی منازل در معرض خطر و بافت های فرسوده اهواز اظهار داشت : برای حل مشکلات منبع آب و حصیرآباد برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی در نظر گرفته شده است. برای کوتاه مدت مطابق تصمیم گرفته شده ساکنان مناطق پرخطر در شهر جدید رامین اسکان داده خواهند شد .

پناهی فر ادامه داد : کار اجرایی آن در ایام دهه فجر امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی خواهد شد که عملیات اجرایی آن ۲ سال زمان خواهد برد .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت : برای ساکنان واقع در پهنه خطر منبع آب امکان صدور سند مالکیت وجود ندارد و تنها براساس طرح تفصیلی برای سایر منازل مسکونی این منطقه در صورت سکونت قبل از سال ۸۳ امکان صدور سند وجود دارد .




مطالب مرتبط

بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

|

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

|

با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

|

استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

|

نظرات کاربران