در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۱۱ پروژه حوزه بازآفرینی شهری و مسکن استان گلستان در دهه فجر امسال

    در سال های اخیر با توجه به سیاست گذاری وزارت خانه متبوع در حوزه باز آفرینی شهری اقدامات خوبی در مرمت و بهسازی بافت تاریخی استان صورت گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۵ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان خبر داد .

    حسین محبوبی گفت : این پروژه ها شامل چهار پروژه در بخش مهندسی و ساخت و ۱۱ پروژه در حوزه باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : بهسازی محور گنبد به اینچه برون بطول ۶ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال ، اجرای بیس و آسفالت ۳ راه روستایی در سطح استان به طول ۵/۶ کیلومتر  و اعتبار ۲۳ میلیارد ریال ، بهره برداری از ۴۰ واحد مسکن مهر و ۹۰ واحد تجاری در سایت زیتون (سعد آباد) گرگان با اعتباری بالغ بر ۸۶میلیارد ریال و مرمت و بهسازی ۸ واحد تکایا و امام زاده در شهر گرگان از جمله پروژه هایی هستند که در دهه فجر سال جاری افتتاح می شوند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه محورهای ارتباطی استان به عنوان شریان های حیاتی در توسعه منطقه بسیار با اهمیت است افزود: استان گلستان دارای بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر راه است که از این مقدار ۳۵۰۲ کیلومتر آن روستایی و ۹۸ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته مطلوب برخوردار هستند .

    همچنین وی به اهمیت بافت تاریخی استان اشاره کرد و افزود : استان گلستان دارای ۳۳۲ هکتار بافت تایخی است که حدود ۱۵۰ هکتار آن متعلق به شهرستان گرگان است . در سال های اخیر با توجه به سیاست گذاری وزارت خانه متبوع در حوزه باز آفرینی شهری اقدامات خوبی در مرمت و بهسازی بافت تاریخی استان صورت گرفته است .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    نظرات کاربران