در حال بارگذاری ...
  • صدور مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای تکمیل مترو بهارستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت : شورای اقتصاد مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک را برای تکمیل متروی بهارستان به وزارت راه و شهرسازی داده است .

    محمدرضا احمدی با اشاره به این‌که در هفته‌های گذشته دو اتفاق خوب در خصوص پروژه مترو این شهر جدید افتاده است ، گفت : شورای اقتصاد، مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک را به منظور تکمیل متروی بهارستان به وزارت راه و شهرسازی داد و مجوز پس از ابلاغ به شرکت عمران بهارستان ، به بانک عامل ابلاغ خواهد شد و بعد از انتشار صکوک ، مردم می‌توانند اسناد مشارکت را بخرند و پول آن برای تکمیل خط متروی بهارستان-اصفهان به شرکت عمران داده می‌شود تا پروژه را تکمیل کند .

    وی افزود : ما همچنین اجازه گرفتن شریک برای تکمیل پروژه مترو را کسب و برای جذب شریک ، فراخوانی منتشر کرده‌ایم که به‌زودی از میان متقاضیان ، یکی را انتخاب خواهیم کرد . به این منظور شریک شرکت عمران ، باید منابعی در حدود ۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو در اختیارمان بگذارد تا باقی‌مانده پروژه را به‌صورت مشارکتی تمام کنیم .

    احمدی خاطرنشان کرد : این دو اتفاق در راستای تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ، مبنی بر تکمیل مترو بهارستان تا سال ۱۴۰۰ انجام شد .




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ...

    |

    از ۱۹ هزار متقاضی که تأمین زمین برای آنها انجام شده‌ است ، عملیات اجرایی ۱۳ هزار واحد آغاز شده‌است و ساخت و ساز این واحدها در مشارکت با انبوه سازها در حال انجام است که در مراحل مختلف اجرا قرار دارند .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    بدون شک کشور برای آبادانی و پیشرفت به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد تا در زمینه اشتغال فعال باشد در غیر این صورت و حرکت هرم سنی به سمت پیری قطعا در آینده با بحرانی جدی روبه‌رو خواهیم شد .

    |

    نظرات کاربران