در حال بارگذاری ...
  • رفع فوری ۲۳۳۴ مورد تعرض به زمین‌های دولتی تا پایان دی‌ماه امسال

    از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۶۱۳ مورد حکم قطعی به مساحت ۶۶۱ هکتار و به ارزش ریالی ۳۸۴۵ میلیارد تومان اجرا شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اعلام رفع فوری ۲۳۳۴ مورد تعرض به زمین های دولتی تا پایان دی سال جاری ، گفت : استان های تهران ، خوزستان ، لرستان ، همدان ، ایلام و فارس در شناسایی متصرفین اراضی دولتی پیشتازند .

    جواد خردمند در دومین همایش آموزش فرماندهان و هفتمین کمیسیون عملیات این یگان با تاکید بر ضرورت پیگیری راستی آزمایی و شناسایی متصرفین از انجام این مهم توسط یگان حفاظت ۱۸ استان به طور کامل و سایر استان‌ها به تدریج خبر داد و گفت : استان های تهران ، خوزستان ، لرستان ، همدان ، ایلام و فارس در شناسایی متصرفین اراضی دولتی پیشتازند .

    خردمند همچنین با اشاره به وقوع ۲۳۸۷ مورد تعرض در ۱۰ ماه سال جاری گفت : از مجموع این تعداد ۲۳۳۴ مورد آن با تلاش ماموران یگان حفاظت در سراسر کشور رفع فوری شد و مابقی این موارد جهت تشکیل پرونده و رسیدگی های بیشتر به دستگاه قضایی ارجاع داده شد .

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص جرای احکام قطعی در حوزه زمین خواری نیز ، گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۶۱۳ مورد حکم قطعی به مساحت ۶۶۱ هکتار و به ارزش ریالی ۳۸۴۵ میلیارد تومان اجرا شده است .

    رعایت اصل حیطه بندی ، حفاظت اسناد ، مدارک ، اطلاعات سازمانی و اتوماسیون اداری، عدم هرگونه همکاری ، تبلیغات و حمایت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ، هماهنگی و ارتباط کامل با مدیر کل راه و شهرسازی استان ، آمادگی بازدید تیم های اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح و ناجا و بازدید مستمر از شهرستان های تابعه ، دیدار چهره به چهره با عوامل نگهبان و حضور در کلیه عملیات رفع تعرض و اجرای احکام سراسر استان‌ها از توصیه‌های فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به فرماندهان یگان استان‌ها بود .

    گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از اواسط سال ۹۴ برای حفاظت از زمین‌های دولتی تاسیس شده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران