در حال بارگذاری ...

تحویل روزانه ۲۰۰ واحد مسکن مهر به مالکان در شهر جدید پرند

در پرند حدود ۳۵۰ پروژه مسکن مهر داریم و اگر هر پروژه را شامل ۲۰۰ واحد بدانیم ، تعداد زیادی واحد باقی خواهد ماند و گزارش نواقص احتمالی این تعداد ، توسط مأموران شرکت عمران ، دشوار و زمان‌بر خواهد بود و تا زمانی‌که خود مردم واحد را تحویل نگیرند و نسبت‌به اعلام نواقص احتمالی اقدام نکنند ، مشکل حل نمی‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از سرعت‌گرفتن روند تحویل واحدهای مسکن مهر پرند به‌دنبال اخطار افزایش سود وام بانکی خبر داد و به مالکان واحدهایی که همچنان تحویل گرفته نشد‌ه‌اند ، توصیه کرد ، برای متضرر نشدن ، تا پایان سال جاری واحد خود را تحویل گیرند .

محسن وطن خواهی با بیان این‌که حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید ساخته شده است ، گفت : از این تعداد ۷۴ هزار واحد افتتاح شده است و مالکان حدود ۶۰ هزار واحد ، کارت قسط خود را دریافت کرده‌اند .

۱۳۵۰۰ نفر کارت قسط دریافت نکرده‌اند

وی با اشاره به این‌که مالکان ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد تاکنون کارت قسط خود را دریافت نکرده‌اند ، افزود : به استناد قانون ، مجازیم زمانی‌که پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت داشته باشد ، از مردم برای اخذ کارت قسط دعوت کنیم تا در جریان روند پروژه قرار گیرند و برای تحویل واحد و اسکان آماده شوند .

وطن‌خواهی ، در پاسخ به این سوال که دلیل تحویل نگرفتن واحد توسط برخی از مالکان چیست ، عنوان کرد : زمانی‌که واحدها آماده تحویل است ، یعنی انشعاب آب و برق دارد و برای گاز نیز متقاضی باید در واحد اسکان یابد تا شرکت گاز بتواند گاز را وصل کند . البته انکار نمی‌کنیم که در برخی پروژه‌ها ممکن است محوطه‌سازی به‌صورت کامل انجام نشده باشد اما این امر دلیلی برای ساکن نشدن عمده مالکان نیست و علت این امر می‌تواند ، عدم نیاز آنان به واحد باشد. البته نمی‌توان این موضوع را با اطمینان گفت و اثبات آن ، نیازمند پژوهش آماری است .

وی با بیان این‌که بخش عمده واحدها آماده تحویل است و متاسفانه مالکان برای تحویل واحد و دریافت دفترچه قسط خود اقدام نکرده‌اند ، افزود : پیش از این‌که موضوع افزایش سود وام بانکی کسانی‌که واحدشان را تحویل نمی‌گیرند ، پیش آید ، بارها از طریق ارسال پیامک از مالکان تقاضا کردیم ، نسبت‌به تحویل واحد خود ، اقدام کنند .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به این‌که از نظر قانون ، شرکت عمران ، داور پروژه‌های مسکن مهر است و باید بین مردم ، سازنده و بانک داوری کند ، افزود : در این خصوص پیشنهادی از سوی بانک مسکن مطرح شد که منابع عظیمی از بانک نزد مردم و مالکان واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده و برخی از برگرداندن این منابع ، امتناع می‌کنند و باز نگرداندن منابع ، مانع از انجام دیگر تعهداتی می‌شود که از سوی دولت به برعهده بانک گذاشته شده است . بنابراین پیشنهاد افزایش سود وام بانکی مالکانی که از تحویل واحد خودداری می‌کنند ، مطرح شد و ما برای این‌که مالکان متضرر نشوند ، اطلاع‌رسانی‌ را پیش از تصویب این پیشنهاد انجام دادیم .

تحویل روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ واحد به مالکان

وی گفت : از زمانی‌که این اطلاع‌رسانی انجام‌ شد ، خوشبختانه روند تحویل واحدهای باقی‌مانده سرعت گرفته است و روزانه مالکان ۲۰۰ تا ۲۲۰ واحد نسبت به تحویل کارت قسط اقدام می‌کنند و اگر همین روند ادامه داشته باشد تا اول اسفندماه حدود ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر توسط مالکان در این شهر جدید تحویل گرفته خواهد شد و تکلیفشان روشن خواهد شد .

وی گفت : در پرند حدود ۳۵۰ پروژه مسکن مهر داریم و اگر هر پروژه را شامل ۲۰۰ واحد بدانیم ، تعداد زیادی واحد باقی خواهد ماند و گزارش نواقص احتمالی این تعداد ، توسط مأموران شرکت عمران ، دشوار و زمان‌بر خواهد بود و تا زمانی‌که خود مردم واحد را تحویل نگیرند و نسبت‌به اعلام نواقص احتمالی اقدام نکنند ، مشکل حل نمی‌شود . بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم در این زمینه به ما کمک کنند . به‌این‌منظور ، دولت نیز پای کار آمده و از منابع داخلی خود حتی در تکمیل واحدها اقدام کرده است .

مالکان تا قبل از عید واحد خود را تحویل بگیرند

وی به مالکان واحدهای مسکن مهری که همچنان تحویل گرفته نشده‌اند ، توصیه کرد ، تا پایان سال ، برای تحویل ، اقدام کنند و گفت : در غیر این صورت ، شرکت عمران باید به درخواست بانک و طبق لیستی که به ما ارائه خواهد کرد ، نسبت‌به تعیین تکلیف کسانی که واحدشان را بدون علت مشخص تحویل نگرفته‌اند ، داوری کنیم . البته ممکن است در فرایند داوری ، حق را به برخی از مالکان دهیم اما با توجه‌به پیشرفت کار و گزارش تکمیل واحدها به احتمال زیاد در عمده موارد حق با بانک خواهد بود ، به این خاطر به مردم توصیه می‌کنیم ، هر چه زودتر نسبت‌به تحویل واحد و دفترچه قسط خود اقدام کنند .

وی افزود : در قراردادی که با مالکان بسته شده است ، شماره تماس‌هایی را به‌عنوان مرجع رسمی اطلاع‌رسانی‌ اعلام کرده‌ایم اما شماره تماس برخی مالکان تغییر کرده است ؛ با این منظور نیز شماره تماس جدید مالکان را از اپراتورهای تلفن همراه گرفته‌ایم و اطلاع‌رسانی‌ را از این طریق انجام داده‌ایم . هم‌اکنون کارگزاری شرکت عمران روزهای پنجشنبه فعال است و آمادگی داریم در صورت استقبال بیشتر، روزهای جمعه نیز آماده خدمت‌رسانی باشیم .




مطالب مرتبط

در بسته افتتاح جدید و در نشستی که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و مدیران عامل دستگاه‌های خدمات‌رسان آب ، برق ، گاز در پرند برگزار شد ، مقرر شده است تا با انجام به موقع اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان ، حدود ۷۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تعاونی‌ها و همچنین یکهزار و ۲۰۰ ...

|

با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

نظرات کاربران