در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان دماوند

ارزش زمینی که برای این سه پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واگذار شده است ۱۵۰ میلیاردتومان است که به تفکیک برای استادیوم ورزشی ۱۰۵ میلیاردتومان، خانه جوان ۹ میلیاردتومان و ساماندهی شهرک صنوف مزاحم به میزان ۳۶ میلیارد تومان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران جزئیات احداث سه پروژه در شهرستان دماوند را که زمین آنها در مساحتی بیش از ۱۷ هکتار به ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان از سوی اداره کل راه و شهرسازی تهران به این طرح‌ها اختصاص یافته است را تشریح کرد .

رضا نگهبان با اشاره به اینکه احداث ورزشگاه ۵۰۰۰ نفر در دماوند و احداث خانه جوان در همان شهرستان با حضور محسنی بندپی استاندار تهران و جمعی از مسئولان شهرستان دماوند انجام شد ، گفت : پروژه‌های احداث استادیوم ورزشی ۵۰۰۰ نفری شهرستان دماوند مختص مردم شهرستان‌های پردیس ، دماوند و فیروزکوه در منطقه اصطلک دماوند در زمینی به مساحت ۷ هکتار و همچنین احداث خانه جوان در محوطه ورزشگاه ولیعصر (ع) در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد .

نگهبان همچنین از کلنگ‌زنی احداث شهرک ساماندهی صنوف مزاحم به مساحت ۱۰ هکتار طی فردا ۱۶ بهمن ماه خبر داد . ارزش زمینی که برای این سه پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واگذار شده است ۱۵۰ میلیاردتومان است که به تفکیک برای استادیوم ورزشی ۱۰۵ میلیاردتومان، خانه جوان ۹ میلیاردتومان و ساماندهی شهرک صنوف مزاحم به میزان ۳۶ میلیارد تومان است .

نگهبان در بیان جزئیات پروژه خانه جوان ، اعلام کرد : پروژه ورزشی خانه جوان در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با ۴۰۰  متر زیربنا در سه طبقه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود. همچنین احداث این پروژه با هدف تقویت مهارت‌های اجتماعی ارتباطی و تمرین فعالیت‌های گروهی ، آموزش ، و مهارت‌های زندگی جوانان است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: مطالعات امکان سنجی مشاور پروژه استادیوم ورزشی با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده و شروع این پروژه طی یک ماه آتی خواهد بود.

امکان تخصیص زمین بیشتر از سوی اداره کل راه و شهرسازی تهران میسر است

به گفته وی ، پیش‌بینی می شود که ساخت پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری ورزشی دماوند ۴ میلیاردتومان هزینه داشته باشد . چنانچه طرحی که اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ارایه می‌دهد ، طرحی جامع و کامل باشد اداره کل راه و شهرسازی تهران این امکان را دارد که زمین بیشتری به این طرح اختصاص دهد .   

گفتنی است ، محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم کلنگ‌زنی‌های امروز در شهرستان دماوند ، اعلام کرد : از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین‌هایی که به توسعه گردشگری و توریسم در استان تهران کمک می کند تشکر می کنم . با اقدام وزارت راه و شهرسازی ، شرق استان تهران از حضور یک استادیوم بزرگ بهره‌مند می‌شود .

میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی نیز این پروژه را پروژه محرک توسعه شهرستان دماوند نامید .




مطالب مرتبط

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

|

کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

|

نظرات کاربران