در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در استان فارس

در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این طرح بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر دستگاه ها و شرکت های گوناگون طرف قرارداد ما هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان فارس ، عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان فارس آغاز شد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات ۱۸۰۰ واحد طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان فارس (۱۲۰۰ واحد در لارستان و ۶۰۰ واحد در فارس) گفت : ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور تا سال ۱۴۰۰ به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد . در طرح اقدام ملی تولید مسکن اتفاق های بسیار خوبی افتاده است . اولاً کل زمین هایی که برای این طرح انتخاب شده زمین های مرغوب است یعنی زمین هایی است که در بافت شهر قرار دارد و از تاسیسات زیربنایی و خدمات شهری برخوردار است .

محمد اسلامی اضافه کرد : نکته مهم دیگری که در این طرح وجود دارد اینکه سهم مردم در آن حداکثر است و در خیلی از شهرها زمین را بر اساس ثبت نامی که انجام دادیم و تشخیص داده شده که افراد واجد شرایط هستند زمین را به صورت فردی و گروهی به آنها خواهیم داد که خودشان با نظارت سازمان های نظام مهندسی در استان ها ساختمان های خود را احداث کنند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موارد فوق افزود : از این طریق یک نهضت خانه سازی در کشور شکل گرفته و امیدواریم شتاب بیشتری بگیرد . در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این طرح بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر دستگاه ها و شرکت های گوناگون طرف قرارداد ما هستند .




مطالب مرتبط

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

نظرات کاربران