در حال بارگذاری ...
  • نقش پر اهمیت سازمان ملی زمین و مسکن در ساماندهی اراضی دولتی

    تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار رکورد از اراضی تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن به منظور جانمایی در بانک کاداستر آماده سازی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دهمین نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات در آن با اشاره به نقش پر اهمیت سازمان ملی زمین و مسکن در ساماندهی اراضی دولتی گفت : تاکنون ۲۷۴ هزار و ۴۹۸ پلاک ثبتی به مساحت ۳۴ هزار و ۶۹۵ هکتار توسط سازمان ملی زمین و مسکن تک‌برگی شد .

    علی نبیان در دهمین نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات در آن با اشاره به نقش پر اهمیت سازمان ملی زمین و مسکن در ساماندهی اراضی دولتی گفت : سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون اقدام به تک‌برگی کردن ۲۷۴ هزار و ۴۹۸ پلاک ثبتی به مساحت ۳۴ هزار و ۶۹۵ هکتار کرده است .

    علی نبیان همچنین با اشاره به ایجاد سامانه جامع املاک و مستغلات توسط این سازمان اظهار داشت : تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار رکورد از اراضی تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن به منظور جانمایی در بانک کاداستر آماده سازی شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات با بیان اینکه چنین نشست هایی که با حضور نمایندگان سازمان ها و نهادهای مختلف ذیربط در بحث زمین هستند شاه کلید حل مشکلات حوزه زمین های دولتی و ملی است خاطر نشان کرد : با تشکیل چنین نشست های تخصصی می توانیم امید وار باشیم زمین خواری و تداخلات آمار سازمان های متفاوت ریشه کن شود .

    این نشست با حضور بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگانی از سازمان های برنامه و بودجه ، ثبت اسناد و املاک کشور ، وزارت اطلاعات ، سازمان امور اراضی ، سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ، سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان نقشه برداری کشور ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به عنوان اعضای کارگروه اجرای طرح کاداستر برگزار شد .

    در این جلسه گزارشی در خصوص اهداف جلسات مشترک نظارتی و اجرایی ، گزارشی از آسیب ها و مشکلات اجرای طرح کاداستر ، گزارش عملکرد اعضای کارگروه و پیگیری مصوبات جلسه قبل ارائه شد .

    مهدی ابراهیمی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در اجرای طرح کاداستر به بررسی بخشی از مسائل و مشکلات موجود در جانمایی اراضی دولتی روی نقشه های GIS اشاره کرد .

    نشست کارگروه مشترک نظارتی و اجرایی طرح کاداستر و رفع تداخلات موجود در آن هر بار به میزبانی یکی از اعضا و با ریاست بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور برگزار می گردد .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    نظرات کاربران