در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در سراسر کشور

    در حال حاضر ، ۲۱۹۶۱ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد . همچنین ، ۱۱۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند . واحدهای مسکونی مهری که یا دیر آغاز به کار کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال آینده باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آخرین روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکونی مهر را در سراسر کشور اعلام کرد .

    محمود محمودزاده در خصوص روند تکمیل واحدهای مسکونی مهر ضمن تاکید بر اینکه مدیریت کلان مسکن مهر توسط مجموعه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر انجام می‌شود ، با اشاره به اینکه در خصوص واحدهای مسکونی مهر باقیمانده ، جلساتی با حضور تمامی استان‌ها برگزار و پروژه‌ها مورد به مورد بررسی شده‌اند ، گفت : هم‌اکنون ۲۴۰ هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی مهر هستند که فروش اقساطی نشده‌اند که باید این واحدها طبق زمان بندی ، فروش اقساطی شوند .

    معاون مسکن و ساختمان ضمن تاکید بر اخذ تصمیمات جامع و کارشناسی با حضور مسئولان استانی ، بانک‌مسکن ، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت شهرهای‌جدید و مدیریت مسکن مهر ، توضیح داد : در این جلسات ، تلاش شد تا با همفکری تمامی دست‌اندرکاران مسائل تک به تک پروژه‌ها ، بررسی و راهکارهای جامع اندیشیده شود که تمامی تفاهمات در صورتجلسات درج شده است .

    محمودزاده ضمن تاکید بر همکاری استان‌ها در اجرای مفاد صورتجلسات در تکمیل واحدهای مسکونی مهر ، مطابق زمانبندی ، اعلام کرد : واحدهای باقیمانده مسکن مهر شامل پروژه‌هایی هستند که یا بدون متقاضی هستند یا دیر آغاز به کار کرده ، یا مشکلات حقوقی دارند و یا با اعلام بانک مسکن به عنوان پروژه خودمالک تسهیلات دریافت کرده و از لیست واحدهای مسکونی مهر ، خارج شده‌اند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در حال حاضر ، ۲۱۹۶۱ واحد مسکونی مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد . همچنین ، ۱۱۴۵۸ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند . واحدهای مسکونی مهری که یا دیر آغاز به کار کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی پایینی دارند حداکثر تا نیمه سال آینده باید تکمیل و تحویل متقاضیان شوند .

    محمودزاده با یادآوری این مطلب که واحد مسکونی مهری که توسط بانک مسکن به عنوان خود مالک معرفی شدند از تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر خارج شده‌اند ، توضیح داد : در حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مهر هستند که عملیات فیزیکی ساختمان‌های آنها به اتمام رسیده اما به دلیل آنکه خدمات عمومی آنها از جمله انشعابات و ... باقیمانده است هنوز تحویل متقاضیان نشده است . 

    معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را وظیفه سایر دستگاه ها برشمرد و گفت : امیدواریم این بخش نیز به زودی توسط سایر دستگاه‌ها تکمیل شود . در حال تلاش هستیم تا باقیمانده واحدهای مسکونی مهر هرچه سریعتر با همکاری نیروهای استانی و ستادی تکمیل و تحویل مردم شود و پرونده مسکن مهر بسته شود .




    مطالب مرتبط

    مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به ...

    |

    تمام تلاش مان این است که با تعامل و همگرایی کلیه مسئولان استانی این تعداد واحد مسکونی تعیین تکلیف شده و طرح مسکن مهر در استان به اتمام برسد .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران