در حال بارگذاری ...

اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای شهرستان باشت

شهرستان باشت دارای ۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است . ۵۲ درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت : از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون طرح هادی در ۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است .

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت : تا پیش از این توسعه روستا‌های باشت در قالب طرح‌های موردی اجرا می‌شد و برنامه جامعی برای توسعه این مناطق پیش‌بینی نشده بود .

مسعود شیرزاده افزود : از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون طرح هادی در ۲۷ روستای بخش بوستان و ۲۴ روستای بخش مرکزی باشت اجرا شده است . این تعداد طرح با ۲۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا شده است .

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت اضافه کرد : جدول‌گذاری ، بازگشایی معابر ، احداث پارک‌های تفریحی و ساخت کانال‌های هدایت آب در قالب این طرح‌ها انجام شده است . همچنین حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر روستا‌های بوستان و بخش مرکزی با استفاده از قیر رایگان آسفالت شده است .

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت آسفالت معابر روستاهایی ، چون چاه تلخ ، مله برفی ، پشت کوه ، بهره عنا ، بیدستان ، سرابیز ، درک و لار را از جمله خدمات جدید این دستگاه به روستا‌های باشت ذکر کرد .

وی با اشاره به اهمیت سیمای زیبای روستا‌ها در جذب سرمایه‌گذاران ادامه داد : اجرای طرح آسفالت معابر روستایی علاوه بر رفاه حال مردم ، زیرساختی برای توسعه اقتصادی این مناطق نیز محسوب می‌شود .

شهرستان باشت دارای ۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است . ۵۲ درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستا‌ها زندگی می‌کنند.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

نظرات کاربران